Branding blog

2013. január 02. 19:03

A B2G mezőnyben vannak direkt lobbiüzenetek, de olyanok is, ahol a lakossági hasznosságukkal, egyfajta sajátos, a kormányzati problémafelvetésekre reagáló CSR-tevékenység felmutatásával kívánnak kedvezőbb elbírálást elérni.

2013. január 02. 19:03
Csillag Zoltán
B2G

„Ennél üzletibb az a megoldás, ahol a vállalkozások a kormányzatnak üzennek (B2G, Business to Government). Ebben a mezőnyben vannak direkt lobbiüzenetek, de olyanok is, ahol a lakossági hasznosságukkal, egyfajta sajátos, a kormányzati problémafelvetésekre reagáló CSR-tevékenység felmutatásával kívánnak kedvezőbb elbírálást elérni. Őszintén érdekel ennek a megközelítésnek a hatásfoka. A hatásmechanizmus többirányú lehet: közvetlenül megszólíthatja a döntéshozó, döntésbefolyásoló politikust, mint olvasó(?) magánszemélyt, aki utána az üzenetet reggel beviszi magával a hivatalba. Elérheti azt az üzleti vezetőt, aki lobbistaként vagy szponzorként, de akár csak a munkavállalói véleményére ható munkáltatóként nyomást gyakorolhat, véleményt formálhat. Illetve építkezhet a szélesebb társadalmon, a választók véleményének befolyásolásán keresztül is. Talán a szerteágazó lehetőségek, talán az egyébként nem túl élénk kormányzati párbeszéd, vagy a teljes kétségbeeséssel határos lelkiállapot is lehet az oka, de például nemrég a Figyelőben a következő hirdetésekkel lehetett találkozni (...)”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
krotak
2013. január 03. 07:50
Lehet talán 10%-nyi hatása, de inkább szellentés a porba.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!