Hatalmas változás jön a Google-nál, több millió magyart is érint
A magyarok kétharmada használja a Chrome-ot, ám a keresőóriásnak most valószínűleg el kell adnia a böngészőjét.
A Facebook-oldalam úgy építettem fel, hogy elsősorban szórakoztató, érdekes legyen, cserébe nézzék el nekem a posztok között megbúvó pár hirdetésem.
„A múltkor már említettem, hogy mennyire utálom a Google keresőt, mert rákényszeríti a webes szereplőket, hogy kövessék a kereső algoritmusának logikáját – különben a(z előbb felmászott) kutya sem találja meg azt a tartalmat, amit fáradtságos munkával létrehoztál. Sajnos megint vissza kell térnünk a kulcsszavakhoz, ami a webes tartalom indexelésének alfája és omegája. Jó esetben tisztában vagy, hogy mi a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz legjobban kapcsolódó kulcsszó, amit a potenciális vevőd a keresőben legnagyobb valószínűséggel használ, hogy a termékedhez jusson.
Ha nincs meg, akkor sürgősen szedd össze. Gondold végig, Te hogy keresnéd a termékedet, keress rá a nálad jobb keresőbeli pozícióval rendelkező konkurenseid weblapjának kulcsszavaira (mivel én gugli mániás vagyok, a chrome-ban jobb gomb, »oldal forrásának megtekintése«, aztán nyisd meg a keresőmezőt egy CTRL+F-fel, és írd be, hogy »keywords«). Ha összeírtál 20-30-at, akkor futtass egy Google Adwords kampányt egy hétig mondjuk, napi 1-2000 Ft-os limittel, és a legjobban szereplő kulcsszavakat válaszd ki az érdekes tartalmak kereséséhez. Pár nap alatt fogsz még a rendszertől is javaslatokat kapni más kulcsszavakra; érdemes ezeket is letesztelni. (talán nem érted, hogy jön ide az Adwords, de hidd el, a gugli olyan rendet vágott a neten, hogy mindennek a jó kulcsszó az alapja!)
RSS feed: a kulcsszavakkal végezz keresést, és nézd meg azokat a hírportálokat, blogokat, fórumokat amik ezzel a témakörrel foglalkoznak. Én folyamatosan kutatom az elektromos kerékpárral kapcsolatos weboldalakat, jelenleg kb. 80 olyan lapot figyelek, ami a témába vág. Mivel ezt képtelenség naponta végigolvasni, a bejegyzéseik kivonatait (RSS-feedjeit) futom át, amit a Google Readerbe töltök be. Ez 80-100 poszt naponta, amit az olvasók szemüvegén keresztül nézek; az előnézet alapján pár másodperc alatt eldöntöm, hogy ez érdekes lehet, vagy sem. Ha igen, már megy is az ingyenes Evernote-ba, ahol a weboldalak linkjét és előnézeti képét gyűjtöm. Az Evernote-nak van Chrome kiegészítője, így a böngészőmben egy gombnyomás, és már landolt is a hír az »aktáim« közé, ugyanis a webes cikkeket kategorizálni is lehet. Nekem van »blog poszt«-ebből írok az ebike blogomba, »facebook kép«, »facebook videó« – ezek szórakoztató tartalmak, »facebook post« – ez pedig olyan, ami nem éri meg, hogy blogbejegyzés legyen belőle, de érdemes felvenni, mert a témakörünkbe vág. Ilyen pl. a BMW új elektromos robogója, vagy az utólag az autóra felszerelhető elektromos hajtás. Így jó pár hónapra előre el vagyok látva témával. És hidd el, ha ezt az egészet rutinszerűen csinálod, a keresés nem több, mint napi 10 perc!”