Nagyon fontos bírósági döntés született tegnap a 2022-es választással összefüggésben
Nem lennék meglepve, ha a 2026-os kampány után (vagy már azelőtt) Magyar Péter is hasonló pereket veszítene...
Ha átléped a reklám/hasznos tartalom határt, akkor ezt a követők gyorsan lereagálják; pillanatok alatt vérszívó kereskedőnek kiáltanak ki.
„Nem volt könnyű a kezdet. Nem volt konkurencia, akinek a követőit megcélozhattam volna, így a zavarosban kezdtem el halászni. Hirdetésekkel a kerékpárosok között toboroztunk, de a hardcore biciklisták nem tolerálják az elektromos hajtás használatát, mert sportszerűtlennek tartják. És erről persze szívesen nyilatkoznak is, és a facebook szabadsága, hogy közvetlen kommunikációt tesz lehetővé, pillanatok alatt kellemetlen helyzetbe terelheti a kommentálást. Az első negatív megjegyzések után napokat nem aludtam (ilyen direkt konfrontációkkal még sosem találkoztam), de mára megtanultam bizonyos távolsággal kezelni a beszólogatásokat. A rajongókat tehát már nem ebből a körből szerezzük, hanem a valódi célközönségünkből, de bizony jó pár hónapnak el kellett telnie, mire a facebook hirdetési célzást is megtanultam.
A facebook publikálásnak (mit, mikor) komoly szabályai vannak, de én azt ajánlom, ezt mind felejtsd el. Hétvégén erősebb jelenlét kell, mert a kimenő üzenetek 20-30%-kal több emberhez jutnak el, de minden lap egyedi, bátran kísérletezgess, aztán az Insights adatokat töltsd át excelbe, és nézd meg, mikor ér el az üzeneted a legtöbb emberhez.
Nagyon szűk a határ a szórakoztató és a marketing jellegű tartalmak között. A lap indulásakor 20/12/6/2-es szabályt alkalmaztam, azaz heti 20 posztom volt, amiből 12 szórakoztató (youtube, vicces képek, bringás segédeszközök), 6 az elektromos kerékpárral kapcsolatos blog bejegyzés, 2 pedig hirdetés jellegű, amely a webboltba vitte a forgalmat. Ha átléped a reklám/hasznos tartalom határt, akkor ezt a követők gyorsan lereagálják; pillanatok alatt vérszívó kereskedőnek kiáltanak ki.
Érdekes, hogy az idő és a rendszeres kommunikáció hogy meg tudja változtatni az emberek hozzállását. Egy év után elértük, hogy a facebook követők már azt várják, hogy az elektromos kerékpáros oldal csak és kizárólag ilyen posztokból álljon. Nem jönnek a lájkok már a »sima« kerékpáros tartalomra, miközben az ebike cikkek olyan megosztásokat produkálnak, ami szinte leírhatatlan; a csúcs az volt, amikor még 2000 facebook rajongónk volt, és egy blog cikk egy nap alatt 700 megosztást produkált – és csak a facebookon kommunikáltuk a cikk megjelenését. Jó, ehhez kellett az Audi is…”