Ha a dualizmus idején is ez lett volna a tettek keresztény politikája, akkor soha nem épült volna föl Komor Marcell és Jakab Dezső marosvásárhelyi kultúrpalotája, soha nem gyógyított volna Korányi Frigyes, soha nem muzsikált volna Rózsavölgyi Márk, soha nem tőzsdézett volna Krausz Simon, soha nem készített volna üvegablakot Róth Miksa, soha nem búvárkodott volna Ballagi Mór és sorolhatnánk még napestig és tovább.
A numerus clausus következtében több ezer tanulni vágyó fiatal hagyta ott Magyarországot, közöttük olyan – a törvény szavával élve – »túlprodukált« »zsidók«, mint Szilárd Leó, Gábor Dénes, Neumann János, Teller Ede, Wigner Jenő, Polányi Károly, Kármán Tódor, Koestler Artúr, és itt is hosszú a sor.
2012-öt írunk, de 1920-at élünk. Prohászka Ottokárnak fognak most, 2012-ben hatméteres szobrot állíttatni keresztény, katolikus szervezetek a pesti Újlipótváros határában, a XIII. kerületi Lehel tér eddig a fővároshoz tartozó szegletén.