Szigetelőszalaggal a falra ragasztottak egy banánt: hatmillió dollárért azonnal lecsapott rá egy „műgyűjtő”
Újra kitett magáért a világhírű olasz művész.
A Bizottság együttes tevékenységének az adott igen ironikus politikai felhangot, ami egy paranoid, zárt ideológiai rendszerben mindennek jelentést tulajdonított.
„A Bizottság együttes egykori, bármiféle konzekvens politikai program nélküli, érzületi tevékenységének az adott igen ironikus politikai felhangot, ami egy paranoid, zárt ideológiai rendszerben mindennek jelentést tulajdonított: a művészet rövid távú örömére és hosszabb távú kárára. Egykoron Moszkva utcáin megjelent egy plakát, amely egy egyszerű, kronológiai tényre hívta fel a szovjet dolgozók figyelmét: miszerint 60 éves a szovjet cirkusz. Amit - a legenda szerint - a Párt azonnal magára vonatkoztatott s betiltott, amúgy kellő önkritikáról téve tanúbizonyságot. Az ilyen rendszerekben tehát bárminek, szó szerint bárminek, ami nehezen lefordítható, ami rejtelmes, megadatik, hogy az a függetlenség, szabadság, bátorság etikai dimenzióiban legyen értelmezhető, illetve ugyanígy: a fentiekkel szoros összefüggésben az avantgárd művészet látszatát keltse. Az ideológiai rezsimek paranoiája által teremtett önkéntelen politikai jelentéstan egyike az államszocializmus kulturális antropológiájának keretében értelmezhető kérdéseknek, s nem magától értetődő, hogy a művészettörténet vagy a társadalomtörténet kontextusában láttathatóak-e az egykori jelenségek.
Ami a Bizottság együttes tagjainak festészeti tevékenységét illeti, abban a politikai művészetnek kizárólag a fentieknek megfelelően volt nyoma: amikor a rendszer általános viktoriánus prüdériájára, ideológiai aszexualitására tekintettel, egy egyszerűen lefestett, jelzés értékű női nemi szerv látványa már szubverzívnek tűnhetett, amikor a vidám szabadosság a belső szabadság metaforájaként volt érthető.”