Van bennem pici tüske

2011. szeptember 09. 13:07

Az Audi győri, újabb beruházása Európában a legnagyobb az autóipari invesztíciókon belül. Interjú.

2011. szeptember 09. 13:07
Becsey Zsolt
Magyar Hírlap

– Nincs tüske önben? A magyar gazdaság szinte egyetlen sikerágazatának, a külgazdaságnak az államtitkári posztját kell otthagynia!

– Van bennem pici tüske. Nem lennék őszinte, ha tagadnám, hogy van bennem némi keserűség is. De csak azért, mert a megkezdett munka félbemaradt. Mindenesetre nagyon örültem annak, hogy politikai államtitkársági szintre jutott a külgazdaság. Külföldön miniszteri, valamint nagyvállalati vezetőkkel tudtunk pont ennek a pozíciónak köszönhetően tárgyalni. Ez mind az ágazatnak, mind a kormánynak úgymond komolyságot adott a gazdaságdiplomácia terén. Büszke vagyok a munkatársaimra, hogy velük dolgozhattam, és hogy sikerült konkrét, kézzelfogható eredményeket elérnünk.

– Mik voltak a politikai eredményei?


– Sikerült a szakmával konszenzusban kidolgozni az új külgazdasági stratégiát, a véleményezések, egyeztetések is elismerően szóltak. Új koncepciót valósítottam meg az egyedi kormánydöntéseknél (EKD), így kisebb támogatási intenzitás mellett is eredményeket értünk el; az ehhez kapcsolódó jogszabályi tervezetek készek. Örülök, hogy a tizenegy hónapos államtitkári munka után a szakma májusban kitüntetett a Joint Venture Szövetség Aranyrózsa-díjával.

– Milyen konkrét beruházásokra a legbüszkébb, amelyeket önnek és szakértői csapatának sikerült lemenedzselnie?


– Kiemelném az Audi és az Opel grandiózus fejlesztéseit. Az Audi győri, újabb beruházása Európában a legnagyobb az autóipari invesztíciókon belül. Idetartozik még a Mercedes-beruházás is: a kecskeméti fejlesztés abba a fázisba jutott, hogy jövő év elején már legördülnek a gyártószalagról az első, hazánkban készített járművek. A befektetők részéről óriási elismerés volt, hogy mindig sikerült együtt futnunk az idővel.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
HSL
2011. szeptember 10. 11:57
eltolcsy nem tűri meg a hozzáértő embereket maga mellett, ennyi
kalasnyikov
2011. szeptember 10. 04:01
Az autóipari klaszter ilyetén fejlesztése sajnos a szocialisták idején indult. Hatalmas hiba ez ,melynek hatásait ismét a közeli években nyeljük majd be. Egyik modelünknek sincs ma már megnyugtató európai piaca. Az oroszok egy darab magyar gyártásu autót nem vesznek. Magas áruk , konkkurenciaképtelenségük miatt. Ráadásul az élőmunkán tul alig valami teljesitménytöbbletet jelent a magyar reexport gyakorlat. keletebbre okosabbak a tulajok,ők komplett gyárakat szereltetnek a németekkel és franciákkal és minden főegységet saját gyáraikban állitanak elő. Lásd oroszok, kinaiak, kazahok.
RedMax
2011. szeptember 09. 23:39
"invesztíció"... Meg a kurva anyád! Befektetés te balfasz!
gross
2011. szeptember 09. 13:53
Nekem elég jó benyomásom volt Becsey-ről, nem tudom, miért kellett feltétlenül távoznia.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!