Majd jött a hónap negyedik hete és ezzel a műsorvezetői feladat, vagyis a képernyő, ami ismertséget, saját hangunk megtalálását és a szakma legrizikósabb kihívásait tárta fel előttünk, hasonlóan az élő sportközvetítésekhez. Lehetőséget kaptunk, amellyel vagy tudtunk élni, vagy nem. Ebben egyáltalán nem volt kódolt a siker vagy kötelező a bukás, de persze voltak benne bakik, hibák, mégis talán leginkább a törekvés arra, amiről akkor azt gondoltuk, hogy a szakma alapjainak elsajátítását jelentik.
Olyan, ma már porosnak tűnő elveket mantráztunk, hogy a riportalany fontosabb szereplő, mint a riporter; hogy az újságírónak van felelőssége abban, mi hangzik el, mi jelenik meg a nyilvánosság előtt; hogy ha nem vagy valóban kíváncsi, akkor hamar lelepleződsz; vagy éppen azt,
hogy a mozgóképes történetmesélés az egyik legszebb hivatás a világon.
Nem foglalkoztam azzal, kinek van vagy kinek nincs vitája Vitrayval, hogy Friderikusz vagy éppen Palik, esetleg Baló játszik-e haragszomrádot és üzen a nagy öregnek, megtagadva vagy éppen elismerve az onnan hozott iskola alapjait.
Nem is az én dolgom, hogy megítéljem egy olyan ember múltját egy olyan korszakból, amelyben nem is éltem, és aminek a nehézségeit, esetleg gyerekkori magányát, netán szerencsésen alakuló fordulatait és így előnyeit nem ismerhettem.