Vámosi Péter - a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
Rögtön nehezítő körülménynek bizonyul majd a teljes mezőnynek az, hogy az egyébként ultramodern aszfaltcsík idén új kialakítást kapott, és vélhetően jelentősen gyorsabb is lesz, tehát eddig az évek alatt felhalmozott telemetriai adatok, pályaismeret mehet a kukába. Ránézésre és az első belső kamerás felvételek alapján ez a kialakítás a Mercedesnek kedvezhet, de ezt gondoltuk a múlt hétvégi szaúdi új utcai pályáról is, aztán az energiaitalos alakulat nagyon is odatette magát, 200 méteren múlt az, hogy Verstappen a pole pozícióból indulhasson. Azt meg már tényleg csak zárójelesen jegyzem meg, hogy tavaly Abu-Dzabiban Max Verstappen nyert, bár nyilván közrejátszott az is, hogy Hamilton akkor épp a koronavírusból kigyógyulva még gyengélkedve vezetett, viszont már abban a biztos tudatban, hogy 2020-ban is övé lett a világbajnoki cím.
Akadt már pokolian szoros világbajnokság nem is egyszer a sportág történelmében,
elég csak 1984-re gondolni, amikor Alain Prost és Niki Lauda csapattársként a McLarennél vívtak komoly csatát, és végül az osztrák legenda győzött, mindössze fél ponttal. Mesélhetne erről akár Damon Hill is, aki tíz évvel később úgy kapott ki Michael Schumachertől, hogy az akkor feltörekvő német pilóta nemes egyszerűséggel belehajtott, és tönkretette a brit Williamsét, és nyert egy ponttal először világbajnoki címet – a mai napig vita tárgyát képezi ez a győzelem.
Lewis Hamilton pedig már fekete öves ezen a téren: 2007-ben újoncként már volt esélye arra, hogy a sportág gyorsan megkoronázott királyává válhasson, ám addig civódtak akkori csapattársával Fernando Alonsóval, hogy végül nevető harmadikként Kimi Räikkönen húzta be azt az évet egy pont előnnyel. Ellenben 2008-ban a patikamérleg már pont Hamiltonnak kedvezett, és teátrális körülmények között, épp Brazíliában győzte le Felipe Massát, akinek a teljes pályafutását figyelembevéve akkor volt erre egyszer igazán esélye, és 15 másodpercig világbajnoknak is érezhette magát...
Ilyen előzmények után azt kell gondolnom, hogy
Hamilton tényleg nyugodtan vág neki a ránk váró versenyhétvégének. Versenyzett már számtalanszor ilyen kiélezett helyzetben,
és nyilván előadja a hattyú halálát az autóban, nem lesz jó a gumi, gonosz lesz az ellenfél, vagy bármi hasonló, de ez is a száguldó cirkusz előadásának a része. Akad, aki él ezekkel az eszközökkel, van, aki meg tényleg „csak” erőből brusztol, és csak a pályán akarja eldönteni a dolgot, sallangmentesen. Hamilton bízhat magában, a csapatában, a megállíthatatlan német-angol versenytechnikájában és csapattársában, Valtteri Bottasban is még egyszer, utoljára. Nem véletlen, hogy néhány versennyel ezelőtt kicsit úgy tűnhetett, hogy megingott a csillagos márkánál a bizalom a finn iránt, mert egyszer Bottas úgy engedte el a rajtnál Verstappent, hogy szinte csak a vészvillogót nem rakta ki. Dzsiddában azonban Bottas a lehetőségekhez mérten teljesített, és igen látványosan akadályozta a fiatal holland oroszlánt, főleg Mick Schumacher balesete után, amikor beküldték először a biztonsági autót. Ekkor Hamilton hét másodpercnyi előnyt nyert. Bottasnak a feladata nagyjából hasonló lenne a szezonzáró futamon is.
Ami Max Verstappent illeti, meglepő módon, de ő is nyugodt lehet. Ugyan egállal fordulnak rá az utolsó hétvégére, viszont történetesen ő egy versennyel többet nyert, tehát ha előállna az a helyzet, hogy mindketten kiesnek, a holland nyerne, mert eggyel több győzelmet szerzett idén, mint a riválisa.