Vámosi Péter - a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
Rögtön nehezítő körülménynek bizonyul majd a teljes mezőnynek az, hogy az egyébként ultramodern aszfaltcsík idén új kialakítást kapott, és vélhetően jelentősen gyorsabb is lesz, tehát eddig az évek alatt felhalmozott telemetriai adatok, pályaismeret mehet a kukába. Ránézésre és az első belső kamerás felvételek alapján ez a kialakítás a Mercedesnek kedvezhet, de ezt gondoltuk a múlt hétvégi szaúdi új utcai pályáról is, aztán az energiaitalos alakulat nagyon is odatette magát, 200 méteren múlt az, hogy Verstappen a pole pozícióból indulhasson. Azt meg már tényleg csak zárójelesen jegyzem meg, hogy tavaly Abu-Dzabiban Max Verstappen nyert, bár nyilván közrejátszott az is, hogy Hamilton akkor épp a koronavírusból kigyógyulva még gyengélkedve vezetett, viszont már abban a biztos tudatban, hogy 2020-ban is övé lett a világbajnoki cím.
Akadt már pokolian szoros világbajnokság nem is egyszer a sportág történelmében,
elég csak 1984-re gondolni, amikor Alain Prost és Niki Lauda csapattársként a McLarennél vívtak komoly csatát, és végül az osztrák legenda győzött, mindössze fél ponttal. Mesélhetne erről akár Damon Hill is, aki tíz évvel később úgy kapott ki Michael Schumachertől, hogy az akkor feltörekvő német pilóta nemes egyszerűséggel belehajtott, és tönkretette a brit Williamsét, és nyert egy ponttal először világbajnoki címet – a mai napig vita tárgyát képezi ez a győzelem.
Lewis Hamilton pedig már fekete öves ezen a téren: 2007-ben újoncként már volt esélye arra, hogy a sportág gyorsan megkoronázott királyává válhasson, ám addig civódtak akkori csapattársával Fernando Alonsóval, hogy végül nevető harmadikként Kimi Räikkönen húzta be azt az évet egy pont előnnyel. Ellenben 2008-ban a patikamérleg már pont Hamiltonnak kedvezett, és teátrális körülmények között, épp Brazíliában győzte le Felipe Massát, akinek a teljes pályafutását figyelembevéve akkor volt erre egyszer igazán esélye, és 15 másodpercig világbajnoknak is érezhette magát...