Karácsonyi ajándék leplezhette le Szoboszlai esküvői tanúját (VIDEÓ)
Mutatjuk a kapcsolódó videót.
Révész Máriusz kerékpárügyi kormánybiztos ígérete szerint mostantól félévente lesznek olyan sajtóbeszélgetések, mint a minap A Grundon, ahol minden aktuális, kerékpározást érintő témát végig lehet beszélni. Ezúttal kiderült például, hogy rendeződött a budapesti városvezetés és a Magyar Kerékpárosklub kapcsolata, valamint hogy a Bartók Béla úti bringasáv számára „kedvező a csillagok állása”.
Úgy tűnik, Révész Máriusz, a kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos nem csak nagy vehemenciával vetette bele magát a kormánybiztosságba, hanem valóban komolyan is veszi azt: már több javaslatot is készített, legújabb kezdeményezése pedig egy olyan, bringázásról szóló sajtóbeszélgetés volt amelyre meghívta Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettest, Kürti Gábort, a Magyar Kerékpárosklub elnökét és a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumon belül nem régiben alakult kerékpáros főosztály vezetőjét, Berencsi Miklóst. Révész Máriusz azt ígérte: hasonló, a kerékpározás aktuális kérdéseit végig taglaló sajtóbeszélgetés ezentúl félévente lesz.
A kerékpárügyi kormánybiztos első körben beszámolt az elmúlt időszak eredményeiről és munkáiról. Ezek egyike az a sokak számára problémát, de legalábbis kellemetlenséget okozó „rendszámügy”: a jövőben a kerékpártartók miatt nem kell átszerelni a rendszámot, hanem bevezetnek egy harmadikat, amelyeket alapból fel lehet tenni a kerékpártartókra. Ez mindenképpen más színű lesz, mint a „rendes” rendszámok, méghozzá valószínűleg szürke.
Révész Máriusz elmondta: öt kormány-előterjesztést is elkészítettek már: elkészült a Kerékpárút Nyilvántartó Rendszer jogszabályi háttere; csináltak javaslatot a kerékpárutak kezelésének Közúthoz történő rendelésére; az ország különböző közbringa-rendszerei közötti átjárhatóság biztosításáról; a kerékpáros szektort érintő 32 milliárd forintnyi forrásról; és van egy komplexebb javaslatuk is, amellyel a kerékpáros munkába járást szorgalmaznák. Ebben többek között olyanokban gondolkodnak, mint költségtérítés a bringával dolgozni járóknak vagy éppen adókedvezmény a munkáltatóknak ahhoz, hogy biciklit vegyenek az alkalmazottaiknak. Révész Máriusz szerint hasonló elv miatt javasolják ezeket, mint amiért az autóval munkába járók is kaphatnak költségtérítést vagy éppen bérletet a közösségi közlekedés eszközeire.
Budapest kerékpárosbarát – kezdte rövid beszédét Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, aki nagyrészt elsorolta az elmúlt évek budapesti bringás fejlesztéseit a BuBi-tól kezdve a különböző kerékpárutakig, majd felhívta a figyelmet arra, hogy a következő években mintegy 8,5 milliárd uniós forrás juthat kerékpáros fejlesztésekre a fővárosban. Ezt követően újfent visszautasította, hogy a városvezetés vissza akarná fejleszteni a kerékpáros közlekedést Budapesten, szerinte ez eszük ágában sincs. Elmondta azt is: a Magyar Kerékpárosklubbal közösen dolgoznak egy 15 pontos, bringázást érintő javaslatcsomagon, melyet hamarosan ismertetnek majd.
Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke arról beszélt: a Budapesti Közlekedési Központ megalakítása anno egy nagyon progresszív és jó ötlet volt, 4-5 évig nagyon jó dolgok is történtek Budapesten bringás fronton, aztán tavaly év végétől kezdve volt egy néhány hónapos időszak, amikor izzott a levegő, de azóta rendeződtek a dolgok, lehet újra tárgyalni és a közös munka is folytatódott a városvezetéssel. Sőt: megemlítette azt is, hogy azóta már Tarlós István is tett gesztus a kerékpárosoknak, a kerékpározásnak, amikor szép szavakkal beszélt róluk
A közelmúltban alakult Kerékpáros Koordinációs Főosztály vezetője, Berencsi Miklós elsősorban azt mutatta be, mi lesz az ő és stábja feladata: arra kell figyelniük, hogy ne akadjanak el a kerékpározással kapcsolatos ügyek és jogszabályok az államigazgatáson belül, egyben szakmai kontrollt is gyakorolnak majd az uniós pályázatok során. A 2014-2020 közötti uniós költségvetési időszakban ugyanis kifejezetten sok pénz jut kerékpáros fejlesztésekre, mint egy későbbi kérdés során kiderült: ennek valahol 80 és 100 milliárd forint között lehet a vége.
A további kérdések során szóba került az esetleges bringás rendszám és valamiféle kötelező felelősségbiztosítás, melyekről Révész Máriusz és Kürti Gábor is elmondta: előbbit nem lehet bevezetni, ugyanis a bécsi egyezmény tiltja, hogy a kerékpározást bármilyen engedélyhez kössék, míg utóbbi egyszerűen nem érné meg.
A közelmúltban nagy visszhangot kiváltó Bartók Béla úti kerékpársáv kapcsán Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes úgy fogalmazott: „kedvező a csillagok állása”, de még a Budapesti Műszaki Egyetem véleményére várnak az ügyben.