Erre sok budapesti várt: indul a BKK-rendészet – mutatjuk a részleteket!
Az is kiderült, hány emberrel tartanak majd rendet a budapesti közösségi közlekedésben.
Közlekedésbiztonsági kampányt indult a Magyar Kerékpárosklub kezdeményezésére Legyen béke az utakon címmel annak érdekében, hogy felhívják a figyelmet arra: a közlekedők legyenek előzékenyek és figyeljenek egymásra. A több hónapig tartó kampányhoz csatlakozott az ORFK, a Magyar Autóklub, a BKK, a MOL és az UNIQA Biztosító is.
Legyen béke az utakon címmel közlekedési kampány indult a Magyar Kerékpárosklub kezdeményezésére több szervezet közreműködésével annak érdekében, hogy javuljon a közlekedési morál – ezt a szervezők jelentették be csütörtöki sajtótájékoztatójukon. Az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB), a Magyar Autóklub, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a MOL, valamint az UNIQA Biztosító közreműködésével megvalósuló kampány több hónapig tart, ennek során rádió- és televízióbejátszásokkal, plakátokkal és installációkkal igyekeznek felhívni a figyelmet arra, hogy a közlekedők legyenek előzékenyek és figyeljenek egymásra.
A sajtótájékoztatón – amelyen szimbolikusan valamennyi szervezet képviselője valamilyen közlekedési eszközzel, vagy azt ábrázoló eszközzel, például hungarocellből készült buszt tolva érkezett – Dormán Emese, a Magyar Kerékpárosklub munkatársa arra hívta fel a figyelmet, hogy nincs már olyan, hogy autós, gyalogos vagy kerékpáros, mert az emberek váltogatják a közlekedési eszközöket. Hozzátette: ezzel is azt próbálják érzékeltetni, hogy mindannyian közlekedők vagyunk és oda kell figyelni a másikra.
Kiss Csaba rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára arról beszélt, hogy 2013-ban volt az elmúlt 50 év legkedvezőbb statisztikája a közlekedési baleseteket illetően: 600-nál kevesebben vesztették életüket az utakon. Hozzátette: ez még mindig nagyon sok, ugyanakkor összehasonlításképp ismertette: 1990-ben 2400-nál többen haltak meg közlekedési balesetben. Célként nevezte a halálos balesetek számának további csökkenését.
Lovas Károly Róbert, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese hangsúlyozta: azért csatlakoztak, hogy legyen kitől tanulni. Mint mondta, az 1900-ban megalakult szervezetnek számos, a közlekedési szabályok megismerését célzó programja van.
Szollár Domokos, a MOL kommunikációs igazgatója azzal indokolta a cég csatlakozását, hogy jónak tartották az ötletet és az ország legnagyobb vállalataként példát kívántak mutatni. Hozzátette: a gondolkodás átformálását segítheti a MOL BuBi is, az első fővárosi közösségi kerékpár rendszer, amelynek üzemeltetési költségeihez szintén hozzájárul a társaság, mert megfogalmazása szerint minden úton közlekedőnek útitársai kívánnak lenni.
Bihari Zoltán, az UNIQA Biztosító Zrt. Lakossági területének vezetője a biztonság és az egészségvédelem fontosságával indokolta a cég csatlakozását.
Somodi László, a BKK közlekedésszervezési és fejlesztési vezérigazgató-helyettese pedig arról beszélt, hogy nem valamelyik közlekedési módot kell kizárólagossá tenni, hanem mindenkinek meg kell adni a lehetőséget, hogy maga válasszon közülük. Ugyanakkor úgy vélte, a környezetvédő módokat támogatni kell, ezért a kerékpáros közlekedés fejlesztése kiemelt szerepet kap, de figyelmet fordítanak a közösségi közlekedési eszközök korszerűsítésében a környezetbaráttá tételre és támogatják az elektromos autókat is.
Az eseményen részt vett Novák Péter színész, koreográfus, műsorvezető, aki a sajtótájékoztató moderátoraként elmondta: civilként az elsők között csatlakozott a közlekedési kampányhoz.