Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
Aláírták a kivitelezési szerződést, így jövőre indulhat a budapesti közbringa-rendszer. Az első fázisban több mint ezer Csepel-kerékpárt lehet majd kölcsönözni a Boráros tértől a Margitszigetig. Ha beválik, további kétezer kerékpárt rendelhet a főváros, újabb állomásokkal.
Szerdán megkötötték a Bubi, azaz a fővárosi közbringa-rendszer kialakítására és üzemeltetésére vonatkozó szerződést. A szerződést a nyertes konzorcium tagjai, Budafoki Róbert, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója, Paróczai Iván, a Csepel Kerékpárgyártó Zrt. igazgatósági tagja, valamint Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója írták alá. A nyertes T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó Zrt. alkotta konzorcium feladata lesz a rendszer kiépítése mellett annak üzemeltetése is a 2014 tavaszára tervezett átadást követő első öt évben.
A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ a Bubi bevezetésével Budapest belső városrészében egy – más nagyvárosokban már ismert – kerékpáros közösségi közlekedési rendszer meghonosítását tűzte ki célul. A jövő év tavaszára kiépülő „közbringa-rendszer” bárki számára biztosítja a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, a bicikliket bármely állomáson fel lehet venni és bármely másik állomáson le lehet majd tenni a használat után. Az állomások a következőképpen helyezkednek majd el:
A konzorciumi tagok közötti munkamegosztás szerint a kerékpárok Magyarországon készülnek, azokat a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. gyártja és szállítja le. A T-Systems Magyarország Zrt végzi a rendszerintegrációt, biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldásokat, alvállalkozójaként a főbb rendszerelemeket pedig a német Nextbike GmbH. szállítja. A magyar infokommunikációs piac meghatározó szereplőjeként a T-Systems Magyarország a korábbi években több, a közösségi közlekedéshez kapcsolódó, bonyolult projekt sikeres lebonyolításában vett részt, így a FUTÁR megvalósításában is fontos szerepük van. A német Nextbike számos hasonló rendszer kiépítésében vett részt, számos német városban és Varsóban.
Az első ütem több mint ezer – Csepel márkájú, hazai gyártmányú – biciklijénél alapkövetelmény a defektmentes abroncs, a megszokottnál jóval nagyobb teher- és strapabírás, amihez olyan extra biztonsági megoldások járulnak, mint a teljesen zárt fékrendszer vagy a folyamatosan működő, megállás után is világító lámpák. A kerékpárosok biztonsága mellett a tervezők gondoltak a biciklik biztonságára is: minden Csepel kerékpár rendelkezik a lopásvédelem érdekében GPS modullal, így az egyes bringák mozgása könnyedén nyomon követhető.
A pályázatban, illetve a szerződésben szerepel további 2000, bármikor lehívható kerékpár és a hozzájuk tartozó dokkolóállomás beszerzésének lehetősége, amellyel a rendszer sikere esetén a jövőben a szolgáltatás kibővíthető. A hálózat kiterjesztésének lehetőségét a BKK szakemberei már vizsgálják.