Ha csak a 2010. január elseje és 2012. február 29-e közötti időszakot nézzük, akkor 302 kilométer kerékpárforgalmi létesítményt alakítottak ki, amiből 104 kilométer az önálló kerékpárút, 66 kilométer a gyalog-kerékpárút, 20 kilométer a kerékpársáv, 0,3 kilométer az árvízvédelmi töltésen kialakított kerékpárút, és 112 kilométer a kijelölt kerékpárforgalmi létesítmények hossza. Ezen kívül 651 helyszínen helyeztek ki kerékpártárolót, összesen 7873 férőhellyel. Kilencven kerékpáros kampányt támogattak, és 497 kölcsönözhető kerékpárt szerezhettek be. 2012. február 29-e óta az NFÜ közlése szerint támogattak további 14, teljes egészében kerékpáros pályázatot, amelyeket korábban forráshiány miatt tartaléklistára tettek, valamint 89 olyan kerékpáros-turisztikai pályázatot is, melynek vannak kerékpáros részei. Ezek többnyire még szerződéskötési fázisban vannak.
Nyíregyháza, Hódmezővásárhely, Tisza-tó
A teljes egészében „hivatásforgalmi célú”, vagyis a konkrétan közlekedést szolgáló kerékpáros projektek között (ezeket többnyire 90 százalékban támogatják) 2010 óta az egyik legjelentősebb a nyíregyházi fejlesztés: a több mint félmilliárdos projekt keretében egyebek mellett megoldják majd, hogy a különböző városrészekből biciklivel is biztonságosan elérhető legyen a városközpont, illetve ottani közlekedés is kerékpáros-barátabbá váljon. Több száz millió forintos fejlesztésre nyert támogatást Vámospércs, hasonló összegből épülhet kerékpárút Nemesvámos és Veszprém között, illetve jelentős támogatást nyert kerékpárforgalmi hálózatának fejlesztésére Hódmezővásárhely is, melynek keretében összekapcsolják a különböző városrészeket.
Kerékpáros-turisztikai projektek közül az elmúlt két évben a legjelentősebb – melyeket már 100 százalékban támogat az Új Széchenyi Terv – a Zagyva folyó kerékpáros turisztikai fejlesztése Boldog és Salgótarján kötött. Ez egy több mint 1,1 milliárdos projekt, melynek keretében több mint 93 kerékpárforgalmi létesítmény létesül, többségében töltésen, vagy ártérben. A kerékpárút kezdő és végpontjára valamiféle kerékpáros attrakciót terveznek, tíz kilométerenként alakítanak ki pihenőhelyeket, és kiépül a kerékpárosbarát-szolgáltató hálózat is. A második legjelentősebb egy 700 milliós fejlesztés a Tisza-tó környékén, melynek keretében egyebek mellett kiépülhet a Tisza-tó és a Hortobágy közötti kerékpárút; több ütemben megépülhet a Tisza-tavi kerékpáros körgyűrű Észak-Alföldi szakasza is az Eurovelo 11 útvonalhoz csatlakozva.
A Tisza-tavi régió nem panaszkodhat, a legjelentősebb projektek között van a Kötelek-Tiszasüly közötti kerékpárút megépítése és bekapcsolása az Eurovelo 11 hálózatba is. Több mint 10 kilométernyi bringautat építenek a Tisza töltésén, mellette pihenőket, biciklitárolókat alakítanak ki, valamint információs táblákat helyeznek ki. Sok százmilliós, komplex kerékpáros turisztikai fejlesztések zajlanak Debrecenben, Balatonfűzfőn és Békés városában is. Nem csak bicikliutakat építenek, hanem kerékpártárolókat, pihenőhelyeket is kialakítanak, Debrecenben kerékpárkölcsönzőt és szervizt is létrehoznának, Békésen pedig a Dánfoki Üdülőközpontban egy komplett Kerékpáros Bázist építenek ki.