Helyretették Verhofstadtot, hiába minden, még a svédek is Magyarországra jönnek
Hiába szólított fel mindenkit Magyarország bojkottjára a belga politikus, nagyon úgy tűnik, nem lesz ebből semmi.
Péntektől vasárnapig rendezik a 6. Országos Dongós Találkozót Makón. A Dongó, vagyis a segédmotorral felszerelt kerékpár az 1950-es, 1960-as évek utcaképét meghatározó jármű volt.
Akár száz Dongót, vagyis az 1950-es években Székesfehérváron gyártott segédmotorral felszerelt kerékpárt is láthatnak az érdeklődők, ha a hét végén ellátogatnak Makóra, ahol pénteken kezdődik a 6. Országos Dongós Találkozó. Bíró Ferenc szervező az MTI-nek elmondta, hogy immár harmadik alkalommal ad otthont a Maros-parti város a országos dongós találkozónak, börzének és versenynek. A találkozóra eddig félszáz dongós jelentkezett az ország különböző szegleteiből és a határon túlról. A korábbi tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy akár kétszer ennyi is összegyűlhet a hét végére az 1950-es, 1960-as évek utcaképét meghatározó járműből.
A kerékpárokra szerelhető segédmotorok gyártásának ötlete 1953-ban merült föl Magyarországon a vidéken élők közlekedésének megkönnyítése érdekében. A lehetőségeket számba véve a magyar mérnökök úgy döntöttek, hogy egy olasz motort „adaptálnak”. Az első Dongókat 1954 augusztusában gyártották a székesfehérvári Vadásztölténygyárban, ahol minden szükséges eszköz megvolt az egyszerű technológiát igénylő motorok előállításához.