A céges beszerzések sem néznek ki sokkal jobban, bár a zöldszemlélet, az ESG térnyerése erre szigorúan kötelezi a flottamenedzsereket – sok vállalatnál immár kifejezetten csak teljesen elektromos (BEV) autókat lehet rendelni. Mégis döbbenetes, 41százalékos csökkenést tapasztalunk itt is az elektromos kocsik rendeléseinél, míg
a tölthető hibridekből, a PHEV-ekből is 33 százalékkal igényeltek kevesebbet.
„A számok önmagukért beszélnek, és komoly kérdéseket vetnek fel a jövőre nézve” – értékelte a friss adatokat Várkonyi Gábor.
A kereskedők szövetségének felmérése alapján az autóházak 91 százaléka „rossznak” vagy „nagyon rossznak” ítéli meg az idei év kilátásait az elektromos gépjárművek kapcsán. Eközben részben kompenzálja a csökkenést, hogy a hagyományos benzines és dízelautók a magánvásárlóknál 24, a flottás ügyfeleknél pedig 20 százalékos növekedést értek el. „Ez a tendencia azt mutatja, hogy a fogyasztók még mindig inkább a megszokott technológiához ragaszkodnak” – írja Várkonyi Gábor az említett posztjában.
És tegyük hozzá: az is kiderül, hogy támogatások hiányában a jellemzően drágább e-autók még a tehetős vevőket felvonultató német piacon sem versenyképesek.
A német magánszemélyek számára elérhető e-autó-vásárlási állami támogatások 2024 januárjától megszűntek.