Erre kitűnő jelzés, hogy mondjuk Ting Hszüe-hsziang, aki a pártban a 6. helyen áll az „örökranglétrán”, és a klímaügyért felelős legfőbb politikus, mégis, mintha nem igyekezne eléggé a munkája végzésével. Döbbenetes például, hogy mindeddig nem ült még össze tárgyalni az illetékes szakbizottságokkal.
Klímadiplomácia versus tényleges intézkedések
Liu Csen-min kinevezése mint kínai speciális nagykövet a klímaváltozás terén azt jelzi, hogy a klímadiplomácia prioritást élvez a tényleges intézkedések meghozatalával szemben. Ez a megközelítés inkább a globális színtéren való jelenlétet és a befolyás erősítését célozza, mintsem a hazai intézkedések szigorítását. A klímadiplomácia Kína számára eszköz arra, hogy növelje befolyását a fejlődő országokban és támogassa technológiai átadásokat, valamint a szabványalkotást.
Az alacsonyabb szintű kínai közigazgatás szerepe
A közigazgatás alacsonyabb szintjei is jelentős szerepet játszanak a kínai klímapolitika véghezvitelében, azonban kérdéses, hogy az erősen centralizált irányítási rendszerben ez mennyire tud ténylegesen, a konkrét projektek szintjén érvényesülni. A helyi hatóságok tevékenysége gyakran szorosan követi a központi irányvonalakat, ami a lokális innováció és rugalmasság terén erős kérdéseket vet fel, különösen akkor, ha esetleg a kínai zöldátállás központi lassítása napirendre kerül. Ugyanakkor a helyi hatóságoknak fontos szerepük van az ipari termelés korszerűsítésében és a zöldtechnológiák bevezetésében.