India miniszterelnöke elektromosautó-ipari központról álmodik, a céljának elérése érdekében pedig hajlandó olyan kereskedelmi alapvetéseken is változtatni, amelyek egyáltalán nem rímelnek a hazai gyártók érdekeivel.
Amikor Modi találkozott Elon Muskkal, az üzenete egyértelmű volt. Hajlandó az addigi 100 százalékos importvámot 15 százalékra csökkenteni, amennyiben a Tesla gyárat épít az országában.
Az indiai piac jelenleg életben lévő importszabályozása szerint a 40 ezer dolláron felüli kocsikra 100, az az alattiakra 70 százalék az importvám.
A Tesla Y-ja (alapfelszereléssel) 47 ezer dollár felett van az Egyesült Államokban (extrák nélkül), így Musknak elég kemény diót jelent a világ harmadik legnagyobb autópiacára betörni.
A milliárdos hosszas gondolkodás után beadta a derekát, néhány feltétellel: 500 millió dollárt hajlandó befektetni, ha India jóváhagyja a vámcsökkentést 12 ezer külföldről érkező Tesla-modellre, de akár 2 milliárdot is rááldoz, ha ugyanez a koncesszió 30 ezer járműre vonatkozik. Pillanatnyilag az udvarias alkudozás fázisában járnak a felek, de valószínűsíthető, hogy ha már ennyire közel járnak a megoldáshoz, meg is találják azt.
Ez azonban egyáltalán nem tetszik a helyi gyártóknak, amelyek éppen most kezdenének komoly terjeszkedésbe, így Musk színrelépését a lehető legrosszabb ómenként fogják fel.