óriási vámot fog kivetni a Kínából érkező valamennyi autóra. A három gyártó miatt ugyanis egy átlagösszegű többletvámot fog büntetésként kiróni az összes importra, egyáltalán nem foglalkozva azzal, hogy melyik vállalat kap állami támogatást és melyik nem.
A Tesla tehát úgy kerül bele egy büntetendő csoportba, hogy közben már most tudja mindenki – függetlenül a vizsgálat eredményétől, hogy Musk vállalata biztosan nem csinált semmi olyat, ami miatt extravámot kellene kivetni az autóira.
Így már egészen érthető, hogy miért szeretne a Tesla önmaga ellen vizsgálatot kérni. Az azonban még mindig nem tiszta, miért akar az Európai Bizottság (francia nyomásra) szándékosan kárt okozni Elon Musk cégének.
A válasz egyszerű: szimpla nyomásgyakorlás miatt. A vállalat az egyetlen európai gyárában, a Berlin mellettiben csak a Model Y-t gyártja. A szintén piactaroló Model 3 típust azonban kizárólag Kínában. A brüsszeli vizsgálat elindítása mögött egyáltalán nem titkoltan Franciaország, vagyis maga Macron elnök áll, akiről tudjuk, hogy a fél karját odaadná egy országában épülő Tesla-gyárért. Tárgyalt vele, mosolygott, kért és könyörgött, ám a különc milliárdos érdemben nem válaszolt.
Macron így egyértelmű üzenetet küldött Musknak arról, hogy ha nem megy szép szóval, mehet erővel is, és jobb lenne újra leülni beszélgetni egy építkezésről ahelyett, hogy az Élysée-palota ismét ötletelni kezdene a Kína felől érkező hajókkal kapcsolatban. A helyzet most már világos: Macron hajlandó befolyásolni az egész EU-s kereskedelmi politikát annak érdekében, hogy a francia autóipart kezdje el felfuttatni.