A ChatGPT megjelenése jelentősen felforgatta a mindennapjainkat. Egyszerűbbé vált például egy e-mail vagy egy önéletrajz megírása, új nyelvek tanulása és még sok más, gyakran számunkra unalmas feladatot képesek ellátni a generatív chatbotok.
Szakértők szerint
egy valódi technológiai robbanásnak vagyunk szemtanúi, így nem meglepő, hogy a mesterséges intelligencia szép lassan valamennyi iparágba befolyik – és ez a turizmussal sincs másképp.
Mint ahogy általában, a kezdetek az MI és a turizmus szorosabb kapcsolatában nem voltak zökkenőmentesek. Ahogyan a CNBC is megírta, egy konkrét utazás megkereséséhez folyamatosan frissített információkra lenne szükségünk, például azzal kapcsolatban, hogy milyen utazásokra van lehetőségünk jelentkezni, vagy van-e még szabad férőhely. Azonban a ChatGPT 3.5-ös, ingyenes verziója erre nem képes, hiszen nem az internetről gyűjti be az információt, hanem egy saját adatbázisból – amelybe csupán 2021 novemberéig vannak betáplálva az adatok.
Érdemes azonban megjegyezni, hogy a mesterséges intelligenciával nem csupán chatbot formájában találkozhatunk. Gondoljunk csak arra, amikor rákeresünk az interneten például egy porszívóra, majd egy hétig porszívóreklámokat dobálnak fel a közösségimédia-felületeink. Ez szintén az MI-nek köszönhető.