Hans-Werner Sinn szerint lehet azzal érvelni, hogy erre szolgálnak az akkumulátorok. Összegyűjtik az energiát, amikor rendelkezésre áll, és tárolják, amíg szükség van rá.
Mondhatjuk, hogy egy nap az akkumulátorok, például az elektromos autókban képesek lesznek kiegyenlíteni az energiaellátás rövid távú ingadozásait, de jelenleg még nem tartunk ott, még csak a közelében sem vagyunk az úgynevezett vehicle to grid megoldások üzembe állásának. Svájcban is csak nemrég, most szeptemberben indult egy olyan pilot projekt, ahol több száz e-autó részlegesen vissza tudja tölteni a hálózatra nagy terhelés esetén a napsütés és a nagy szelek idején “begyűjtött” zöld áramot.
Még a fejlettebb akkumulátortechnológiák mellett is egy-két szél vagy napsütés nélküli nap még éveken át egyszerűen leállítaná az elektromos közlekedést. Az elektromos autók (így, hogy nem tudnak visszatölteni a hálózatra) egyelőre inkább súlyosbítják a szezonális pufferproblémát.
Mennyi időbe telik tehát, amíg olyan akkumulátorokkal fogunk rendelkezni, amelyek képesek ellensúlyozni a megújuló energiaforrások szezonális ingadozásait, és elegendő – a nyári napsütésből és az őszi viharokból származó – villamos energiát tárolnak ahhoz, hogy ne csak járműveinkkel, hanem egész gazdaságunkkal átvészeljük a telet?
A reálisabb – bár még mindig távoli – jövőnek tartja a szerző a hidrogénnel működő erőműveket, amelyek áthidalhatják a szél- és napenergia által hagyott szakadékokat. Ahhoz azonban, hogy a hidrogént gazdaságosan lehessen előállítani a csúcstermeléskor zöldáramból, az elektrolízis-berendezéseknek egyenletes és stabil áramellátására van szükségük, amit elvileg maguknak kell biztosítaniuk. Hogy ez a dilemma hogyan oldható meg gazdaságosan, ipari méretekben, az még mindig a levegőben lóg. (A hidrogén ugyanis ilyen esetben kvázi óriási „akkumulátorként” működhetne, hiszen a filléres vízből az olcsó zöld árammal lehetne előállítani, szükség esetén újra elégetni.)