A Volkswagen tíz éven belül teljesen leáll a belsőégésű autók gyártásával

2022. október 30. 10:58

Nem megy egyszerűen az átállás, de a vállalat elkötelezett. Ezért rúgták ki a vezérigazgatót is.

2022. október 30. 10:58
null

Legkésőbb 2033-tól teljesen megszünteti a belsőégésű autók gyártását a Volkswagen. A német autóipar felől érkező aggasztó hírek ellenére a vállalat megkettőzi erőfeszítéseit, hogy mielőbb minél nagyobb szeletet kanyarítson ki az elektromos autópiaci tortából. A VW 2026-ig tíz új elektromos modellt dob piacra, köztük egy olyan, belépő szintű modellel, amelyet a gyár mindössze 25 000 euróért kínál majd. 

Nem ment zökkenőmentesen az átállási folyamat, az ID.3-as modellt például csak késve, 2020-bn tudták elkezdeni árusítani a sorozatos hibák miatt – ez pedig több hónapnyi várakozást jelentett a vevőknek.

A szoftverproblémák egyébként is kísértettek a VW-nél,

ez vezetett végül az egyébként is kifogásolható módszereket alkalmazó Herbert Diess idén nyári „felmondásához”, és a Porsche-főnök Oliver Blume leigazolásához, aki – a remények szerint – megbízhatóan rázza majd gatyába a dolgokat. 

Az utóbbi időben szaporodni kezdtek a problémák a német autóiparban. Mind a hagyományos, mind az elektromos járművek ágazatában folyamatos termelési fennakadásokat okoz az ellátási láncok bizonytalansága: utóbbiban elsősorban a speciális alapanyagok és a chiphiány a probléma forrása, amely azt eredményezi, hogy a gyártók igyekeznek utolérni magukat a már folyamatban lévő megrendelésekkel, ám tervezni egyre nehezebben tudnak, mivel az újak száma erősen megcsappant, az eladási mutatók pedig kezdenek visszafogottá válni.
A hanyatlás oka elsősorban az energiaköltségek soha nem látott szintű emelkedése. A Német Autóipari Szövetség tagvállalatainak 10 százaléka jelenleg is likviditási gondokkal küzd, további egyharmaduk pedig jelentős fizetőképességi problémákat prognosztizál az elkövetkezendő hónapokra. Ennek köszönhető, hogy a tagvállalatok fele törli vagy elhalasztja a tervezett beruházásait – de olyan is akad, amelyik külföldre költözteti a gyártókapacitását. Szakemberek szerint a válságkezelést az energiaköltségek csökkentésével kell kezdeni.

Fotó: MTI/EPA/Sascha Steinbach

Összesen 45 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ólat a trolloknak
2022. november 06. 00:57
Csak be kell dobni a Németország nevű mély gödörbe..
opht
2022. október 31. 23:26
Amilyen nemzetgazdasági stratégiai döntéseket hoztak a németek az utóbbi években, szerintem 10 éven belül minden autó gyártásával leáll a VW.
Ólat a trolloknak
2022. október 31. 23:25
Ha lesz még ilyen nevű gyár jövőre..
Nehidd El
2022. október 31. 23:01
"Az utóbbi időben szaporodni kezdtek a problémák a német autóiparban." Az igazi ok, hogy nem a piaci logikának megfelelően mozognak, hanem kénytelenek behódolni az EU ideológiailag vezérelt bolsi diktátumainak. Amelyek nem csak öngyilkos ostobaságok, de középtávon ugyanannyira kiszámíthatatlanok, mint a legtöbb irracionális divattrend is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!