Kiderült, Donald Tusk Mandiner-olvasó, kommentálta is a lapunkban megjelent egyik cikket
Lengyelország miniszterelnöke csütörtökön interjút adott az Európai Tanács brüsszeli csúcstalálkozója közben.
Nem megy egyszerűen az átállás, de a vállalat elkötelezett. Ezért rúgták ki a vezérigazgatót is.
Legkésőbb 2033-tól teljesen megszünteti a belsőégésű autók gyártását a Volkswagen. A német autóipar felől érkező aggasztó hírek ellenére a vállalat megkettőzi erőfeszítéseit, hogy mielőbb minél nagyobb szeletet kanyarítson ki az elektromos autópiaci tortából. A VW 2026-ig tíz új elektromos modellt dob piacra, köztük egy olyan, belépő szintű modellel, amelyet a gyár mindössze 25 000 euróért kínál majd.
Nem ment zökkenőmentesen az átállási folyamat, az ID.3-as modellt például csak késve, 2020-bn tudták elkezdeni árusítani a sorozatos hibák miatt – ez pedig több hónapnyi várakozást jelentett a vevőknek.
ez vezetett végül az egyébként is kifogásolható módszereket alkalmazó Herbert Diess idén nyári „felmondásához”, és a Porsche-főnök Oliver Blume leigazolásához, aki – a remények szerint – megbízhatóan rázza majd gatyába a dolgokat.
Az utóbbi időben szaporodni kezdtek a problémák a német autóiparban. Mind a hagyományos, mind az elektromos járművek ágazatában folyamatos termelési fennakadásokat okoz az ellátási láncok bizonytalansága: utóbbiban elsősorban a speciális alapanyagok és a chiphiány a probléma forrása, amely azt eredményezi, hogy a gyártók igyekeznek utolérni magukat a már folyamatban lévő megrendelésekkel, ám tervezni egyre nehezebben tudnak, mivel az újak száma erősen megcsappant, az eladási mutatók pedig kezdenek visszafogottá válni.
A hanyatlás oka elsősorban az energiaköltségek soha nem látott szintű emelkedése. A Német Autóipari Szövetség tagvállalatainak 10 százaléka jelenleg is likviditási gondokkal küzd, további egyharmaduk pedig jelentős fizetőképességi problémákat prognosztizál az elkövetkezendő hónapokra. Ennek köszönhető, hogy a tagvállalatok fele törli vagy elhalasztja a tervezett beruházásait – de olyan is akad, amelyik külföldre költözteti a gyártókapacitását. Szakemberek szerint a válságkezelést az energiaköltségek csökkentésével kell kezdeni.
Kapcsolódó:
Kongatják a vészharangot a német autóiparban
Fotó: MTI/EPA/Sascha Steinbach