A Kínából az összes amerikai kikötőbe irányuló összesített konténerek volumene 2021 szeptemberében érte el a csúcsát, amely volumen jelenleg 51 százalékkal kevesebb. Március vége és május eleje közötti időszak a mennyiségek tekintetében történelmileg a gyengébb időszaknak számít, de a mennyiségek csökkenését a kínai kormány által Sanghajban és más fontos kínai gyártási régiókban bevezetett COVID-korlátozások és zárlatok is felerősítették.
A zárlatok ellenére 2022-ben elkerülhetetlennek tűnt a volumenek csökkenése ezen a fő kereskedelmi útvonalon, mivel a két ország között 2021-ben mozgatott hatalmas árumennyiség soha nem látott és fenntarthatatlan szintet értek el. Most egyes iparági megfigyelők újabb „konténerhullámot” várnak, amint Kína újra kinyit, de úgy tűnik, hogy a kereslet pusztulása máris átterjedt erre a kereskedelmi útvonalra.
A közelgő hajózási recesszió híre gyorsan elterjedt az egész világon. Európában a nagy hajózási társaságok részvényei estek, a Maersk 8,3 százalékot esett, ami a legnagyobb napközbeni esés egy hónap alatt, a Hapag-Lloyd 8,3 százalékot, a Kuehne & Nagel pedig 4,4 százalékot. Hasonló dömpinget figyeltek meg Ázsiában is, Japánban és Dél-Koreában is.
Bár a hajózás minden bizonnyal az egyik legjelentősebb recessziós mutató, és fenyeget a recesszió,
de vegyük figyelembe, a fent leírt csökkenés a kereskedelmileg leggyengébb időszakban következett be.