Ezt Johnson azzal támasztotta alá, hogy kisebb ökológiai lábnyommal jár a brit vizeken történő gáztermelés a külföldi gáztermeléssel szemben.
A Shell partra szállítás előtt megváltoztatta a földgáz feldolgozásának módját. A tervek szerint ahhoz, hogy csökkenteni tudják a csövek szén-dioxid tartalmát, a felesleges gázt egy tengeri csomóponton szeretnék kiengedni. Ezt az indokolta, hogy a földgáz fő alkotórésze a metán egy erős üvegházhatású gáz. Ide pedig kapcsolódik az, hogy az Egyesült Királyság részesen annak a 100 országnak, amelyek vállalták, hogy az elkövetkezendő 10 évben 30 százalékkal csökkentik a metángáz-kibocsátást.
A glasgow-i klímacsúcs hatásai
A Jackdaw kérdéséhez kapcsolódik a mintegy 7 hónappal ezelőtti glasgow-i klímacsúcs, ahol a világ vezetői az éghajlatváltozás keltette kihívásokra igyekeztek megfelelő, hatékony válasszal szolgálni. A csúcson előkerült a Cambo olajmező kérdése is, amellyel igazából az Egyesült Királyság kormánya szándékainak komolyságáról akartak meggyőződni. A Cambo olajmező egy Schetlandtól nyugatra fekvő terület, amelynek fejlesztéséből a kisebbségi partner Shell kilépett, amelynek alapvetően két oka volt: a kockázatot a vízmélység és a politika jelentette. Habár igaz, a 9 milliárd dolláros nyereség bejelentése után a Shell visszatért az új fejlesztésekhez.
Sinead Gorman, a Shell pénzügyi igazgatója szerint az európai gázhiányra válaszul olyan területek bevonása szükséges, amelyek már az üzembe helyezéshez közel állnak. Jackdaw is egy ilyen terület, hiszen az infrastruktúra nagy része már a helyén van, ami a Shearwater központ részét képezi. De elsőkörben több projektet is meg kellett fontolnia a Shellnek. A cégnek több kisebb projektje is fut az északi tengeren (Penguin és Pearce mezők).