Felvetem, hogy az Agrofeed akár már magyar multivállalatnak is nevezhető, de Mezőlaki Ákos ezt elutasítja azzal, hogy vállalatuk szerencsére nem multi, igaz, már nem is tartozik a KKV-k közé. A nagyságrend okán akár már oda lehetne sorolni, de a magyar tulajdonos, a vállalatban uralkodó szemlélet, a működés, a cégen belüli kollegialitás miatt nem nevezné annak. Sok exportpiacon viszont örülnek nekik a partnerek, mert potenciális alternatívát jelentenek a valóban nagy, amerikai, holland vagy dán multik mellett. Tőlük, mint kisebbtől elsősorban a rugalmasságot várják el, mind a partnerek kezelésében, mind a termékeknek a partner igénye szerinti előállításában. A fő versenyelőnyük, hogy szinte testre szabott termékeket kínálnak. Minden ország egy önálló kihívás, mindegyik más, mint a többi, és a partnerek is nagyban különböznek.
A vállalatnak van ebben tapasztalata, hiszen
közel 40 országban van jelen,
a környező országokon kívül a Balkánon, Észak-, illetve Közép-Afrikában. Üzbegisztánban, Iránban, Pakisztánban, bár ezeket a piacokat a jövőben rákötnék a külföldi üzemre. Itt már vannak országok, amelyek 5-6 ezer kilométerre fekszenek. Tavaly elindították a szakmai kapcsolatokat a szubszaharai régióban. Nemrég érkeztek meg Nigériából, ahol már 25 terméküket sikerült regisztrálniuk, Ghánában most regisztrálják a termékeiket, illetve Kongóba már készítik elő az első szállítmányt.