Vége az „esztétikai környezetszennyezésnek” – a CoreComm SI jóvoltából a napelemek ma már tetőcserép méretűek
A CoreComm napelemei kisebbek a hagyományosnál, műszakilag sokkal hatékonyabbak és megbízhatóbbak. A cég stratégiája nem az, hogy bérgyártást végezzen, hanem hogy olyan tevékenységet folytasson, amivel magasabb hozzáadott értéket tud teremteni, így magasabb béreket fizetni, magasan képzett szakemberekre támaszkodni, és persze mindezt itthon, Magyarországon.
Az innováció általi növekedés új és új kihívások elé állítja a vállalkozást. A gyár ugyanis organikusan olyan gyorsan fejlődik, hogy a megrendeléseket az infrastruktúra nem tudja kiszolgálni.
Sokkal több energiára van szükségük, mint amit a helyi szolgáltató rendelkezésre tud bocsájtani, és nem tudnak 3-4 évet várni a kapacitások bővítésére.
A megoldást a Zöld Nemzeti Bajnokok program gyorsította fel, amelynek keretében lehetőségük volt önálló energiatároló kapacitás kiépítésére, így a tárolt szél- és napenergia felhasználását most már maximálisan képesek szabályozni. Ebből nyerik például a reggeli gépindításokhoz szükséges plusz energiát, így sosem áll le a gyártás, illetve függetlenek az energiaszolgáltatóktól.
Mindenkiben megbecsülni azt, amihez ért
„Nálunk szerencsére nagyon kicsi a lemorzsolódás, most 110-en vagyunk a cégnél. Több kutatás-fejlesztési projektünk is van, mérnökeinket izgalmas és innovatív feladatokkal próbáljuk megtartani. Rendkívül érdeklik őket a napelemmel kapcsolatos fejlesztések. Fontos megemlíteni, hogy nálunk a mérnöki csapatnak elsősorban nem terméket kell fejleszteni, hanem gyártástechnológiát kidolgozni, tehát sokszor a legkisebb csavarokat is ők tervezik meg. Mindig azt szoktam mondani, hogy fiatalos a csapat, de tapasztalt. Az elmúlt években a kollégák olyan, teljesen egyedülálló kompetenciákra tettek szert, amellyel értéket tudnak teremteni.
Ezzel a tudásbázissal képesek vagyunk arra, hogy felvegyük Kínával a versenyt,
mégpedig egyedi, személyre szabott gyártással. Tavaly például 160 ezer darab napelemet gyártottunk le, amely elsőre nagy számnak tűnik, de kínai léptékhez képest elhanyagolható mennyiség” – mondta Horváth Balázs.
Az ügyvezető szerint nem a vezető átlagon felüli hozzáértése, tehetsége vagy IQ-ja az, ami egy céget sikeressé tehet. A cég működésének kulcsa a csapatszellem, az együttműködés, és az, hogy a vezetés meglássa, a munkatársak pedig megbecsüljék azt, ami a másikban érték, a takarítótól az operátorokon át a mérnökökig.