A Kuncze–Csillag-duó durván megerőszakolta a valóságot
Az egykori SZDSZ kártékony szellemisége még most is jelen van, és rombolni próbál, vigyázzunk!
Az egyik legismertebb játékkonzol, a PlayStation megalkotója szerint Mark Zuckerberg hibát követ el, ha szétválasztja a valóságot és a virtuális világot, mert a kettőt inkább egyesíteni kellene.
A 71 éves Ken Kutaragi, a Sony Interactive Entertainment korábbi elnök-vezérigazgatója a Bloombergnek nyilatkozott: „Fontos, hogy a valóságban éljünk, a metaverzum viszont arról szól, hogy kvázi valósággá változtatjuk a virtuális világot – nem értem, hogy miért tesszük ezt".
„Inkább egy kifényesített avatár lennél a valódi éned helyett? Ez lényegében semmiben sem különbözik a névtelen üzenőfal-oldalaktól” – fejtette ki nemtetszését a férfi.
Kutaragi most az Ascent Robotics vezérigazgatója, amely a valós világ és a kibertér ötvözésére törekszik:
„A headsetek idegesítőek és elszigetelnének a való világtól, én ezt nem támogatom.”
Kutaragi cége inkább a valós világ tárgyait szeretné számítógép által olvasható adatokká alakítani.
„A jelenlegi robotok nem rendelkeznek olyan szoftverrel és érzékelőkkel, amelyek felérnének az emberek értelmi szintjéhez és nem reagálnak természetesen az új dolgokra. A mi rövid távú célunk az, hogy erre megoldást találjunk” – jelentette ki Kutaragi, majd folytatta:
„Azt akarjuk, hogy a robotok képesek legyenek különféle dolgokat létrehozni és ne csak számtalan egységet ugyanabból a dologból.”
Bár Kutaragi nagyon céltudatos, a realitás talaján maradva hozzátette: „Nem tervezem, hogy egy-két évtizedet töltök azzal, hogy megvalósítsam az álmaimat. 71 éves vagyok, az idő pedig rövid.”
A Makronóm korábbi cikkéből kiderül, hogy a virtuális világ nem kifejezetten rossz dolog, amennyiben jó célokra használjuk azt, sőt, akár tényleg segíthet egyesíteni a két világot:
A Red Dead Redemption 2 (RDR2) egy meglehetősen népszerű játék lett az utóbbi időben – nem csak vizuálisan nagyszerű és szórakoztató, de remek lehetőség a tanulásra. Az RDR2 játékban közel 200 állatfaj szimulációjával találkozhatnak a gamerek, köztük például az őz, illetve a madarak viselkedését is élethűen mutatja be a játék.
Az Exeter Egyetem kutatói szerint a játékkal játszók átlagosan 10-15 állatfajt ismertek fel a egy kvízben, ami hárommal több, mint amennyit az RDR2-t nem használók neveztek meg helyesen.