Elektromos járműveket fejleszt és gyárthat Magyarországon a KAMAZ

2022. január 25. 15:06

Hatvanöt magasan képzett mérnökkel még az idén elindul a legnagyobb orosz járműgyártó magyarországi kutatás-fejlesztési központja – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) hétfőn az MTI-vel.

2022. január 25. 15:06
null

Kiemelték, két éven belül kétszer ennyi szakember foglalkozhat az elektromobilitással a cég hazai bázisán, amely ezzel eléri teljes létszámát. Az évtized közepétől a vállalat gyártókapacitásokat is Magyarországra telepíthet – erről írtak alá szándéknyilatkozatot az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a KAMAZ vezetői 2022. január 24-én, egy videokonferencia keretében.

Az ITM és a KAMAZ között tavaly nyáron kezdődött egyeztetés a kétoldalú együttműködés kialakítása céljából az elektromos járműipar területén. A tervezett kooperáció két lépcsőben valósulhat meg, az első ütem a közös kutatás-fejlesztésre fókuszál. A magyar fél a mérnöki csapatépítés támogatásával, az egyetemi és ipari partnerségek ösztönzésével, világszínvonalú tesztkörnyezet biztosításával segíti a munkát. A magyarországi K+F központ 2024-re 130 szakembert foglalkoztathat – írják a közleményben.

Hozzáteszik, a folytatásban következhet a gyártókapacitások kiépítése és felfuttatása, amelyhez a magyar partner javasol majd beruházási helyszínt. Legkorábban 2025-től állíthatnak itt elő az induláskor évi mintegy 32 ezer elektromos járművet. A magyarországi üzem

a tervek szerint 2030-ra közel tízszeresére növelheti termelését.

Az elképzelések valóra váltása érdekében vegyesvállalatot hozhatnak létre a felek.

A KAMAZ csoport Oroszország legnagyobb autóipari vállalata, a világon az első húszba tartozik a nehéz tehergépjárművek gyártásában. Csak teherautóból több mint hatvan modellt kínál, de egyebek mellett pótkocsikat, autóbuszokat, motorokat is készít. Termékei több mint 80 országban üzemelnek. A KAMAZ 2018-ban megkezdte az elektromos buszok sorozatgyártását is. A szándéknyilatkozatot a vállalatcsoport képviseletében Igor Povarazdnyjuk, a KAMA PSC főigazgatója írta alá – tájékoztatott az ITM.

A közleményben a dokumentumot magyar részről ellenjegyző Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kiemelte: „A járműgyártás a hazai gazdasági növekedésben, ipari teljesítményben, foglalkoztatásban és kivitelben is meghatározó ágazat. Magyarország egyértelmű érdeke tehát, hogy a több szempontból korszakváltáson áteső szektor fenntartható jövőjét jelentő minden területen erősítse képességeit. A tiszta elektromos járművek fejlesztésében a ZalaZONE tesztpályával, előállításukban pedig az európai szinten élenjáró akkumulátor-gyártókapacitással fogunk pozíciót. A KAMAZ fél évszázados tapasztalattal bír az iparágban. Az együttműködésnek köszönhetően budapesti székhelyük jelentős elosztó központtá válhat az európai értékesítésben.”

(MTI)

Összesen 38 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csapláros
2022. április 18. 18:51
Na, ja: az ellenzék szerint nyaljuk Putyin seggét, nyaljuk, szorgalmasan...:))))
Megtalálta
2022. április 15. 15:02
Ugyan már, még a robogók szintjén sem szorította ki az elektromos hajtás a belsőégésű motorokat. Persze, akkudepók.
barany
2022. április 15. 15:02
Egyébként a KAMAZ fejlesztőbázis örvendetes. Reméljük, az oroszellenes hazai és európai erők nem fogják megfúrni.
nempolitizálok
2022. április 15. 15:02
10 éve még a 200 km hatótáv is a csúcs volt. Különben kamionokat megéri úgy is üzemeltetni, hogy akkudepókat hoznak létre. Egy daru leemeli a kimerült akkupakkot, beemeli a feltöltöttet és már mehet is. A kamionok jellemzően az autópályákat járják, ezek mentén olcsón kialakítható ilyen állomás.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!