Egyedi nagyberuházás: ezért nincs többé európai akkumulátorgyártás Magyarország nélkül

2022. január 17. 12:25

Hosszú lejáratú hitellel támogatja az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) az elektromos autók akkumulátoraihoz rézfóliát gyártó tatabányai üzem építését.

2022. január 17. 12:25
null

Az EBRD londoni központjában hétfőn bejelentett tranzakció alapján a bank 28 millió dollár kölcsönt nyújt a Solus Advanced Materials – korábbi nevén Doosan – nevű piacvezető dél-koreai cég tatabányai beruházásához.

A tatabányai gyárban ultravékony rézfóliát állítanak majd elő európai akkumulátorgyártók számára.

Az EBRD hétfői tájékoztatója hangsúlyozza, hogy a tatabányai üzem lesz az első olyan ipari létesítmény Európában, amelyben az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges rézfóliát gyártják.

A bank kiemeli azt is, hogy az Európai Unió 2050-re tűzte ki a klímasemleges gazdaság megteremtésének célját, amelynek egyik kulcsfontosságú eleme az áttérés az elektromos járművek használatára, és e cél eléréséhez járul majd hozzá a magyarországi gyár.

A tájékoztatás szerint a tatabányai üzem teljes egészében fémhulladék formájában szerzi be a rézfólia gyártásához felhasznált alapanyagot, így hozzájárul ahhoz is, hogy az elektromos autók akkumulátorainak gyártása zárt, körkörös ciklusban valósuljon meg.

Az EBRD hangsúlyozza: a tatabányai beruházás összhangban van a párizsi klímacsúcson kitűzött környezetvédelmi célokkal, és teljesíti a környezetileg fenntartható gazdasági tevékenységek osztályozására kidolgozott európai uniós taxonómia-előírásokat.

Frederic Lucenet, az EBRD ipari programokért felelős vezetője a hiteltranzakció hétfői bejelentéséhez fűzött kommentárjában kiemelte: a bank eddig is erőteljesen finanszírozta az elektromos járművek, valamint az e járművekben használatos akkumulátorok és egyéb részegységek gyártását.

Lucenet hozzátette: az EBRD teljes mértékben támogatja a tatabányai beruházást végző Solus Advanced Materials hozzájárulását ahhoz, hogy Magyarország az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártásának európai csomópontjává váljon.

A közép- és kelet-európai gazdaságok, valamint az egykori szovjet térség átalakulásának támogatására 1991-ben életre hívott EBRD eddig 192 magyarországi fejlesztési és beruházási programhoz nyújtott finanszírozásokat csaknem 3,3 milliárd euró értékben.

(MTI)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
general Ziaul Hakk
2022. május 23. 02:23
Mit tett ehhez hozzá Mo ???? Semjén ráolvasott ??? Balogpáter megáldotta ??? GG beszélt róla ?? Rétvári misézett ???? Bajerzsót megugatta ??? Hol a valós teljesítmény ??? Annál-e a magas jövedelem , akinél a valós teljesítmény , vagy a dömötör-hollik ...... siváragyú pofázóférgek kapják a nagypénzt (ahogy Mo-on hagyomány)
matykox
2022. május 23. 02:20
Ugyan nagyon kérdésesnek tartom ezt az akku-függő technológiákat, de úgy látszik, egy ideig ez menni fog. Közben meg hogy ki mit tud fejleszteni - nagy verseny lesz.
bunko_jobbos
2022. április 20. 13:06
Az látszik, hogy a mai akkutechnológia nem tudja kiváltani a hagyományos belső égésű motorokat. De ettől függetlenül nyomjáák ezerrel. Ha egyszer jön egy másik akkutech, ami job lesz, ezek a beruházások le fognak nullázódni hihetetlen sebességgel. Ettől függtlenül nem rossz nekünk erre a hajóra felülni, mert lehet, hogy ugyanazok a cégek fognak majd az új, jobb technológiával is foglalkozni, és ha már van üzemük Magyarországon, akkor az újat is itt fogják felépíteni, mert már ismernik a környezetet. És persze simán lehet, hogy nem fognak jobbat kitalálni, mert már vagy 40 éve próbálkoznak, és ennél jobb egyelőre nem jött ki.
general Ziaul Hakk
2022. április 01. 15:01
Kisvasút Bicskéig ?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!