A kutatás azt a tényt vizsgálja, hogy egy elektromos járműnek 200 ezer km-t kell megtennie, mielőtt az „egész életen át tartó” szén-dioxid-kibocsátása megegyezne a belső égésű motoréval.
A Natural Resource Investors kutató cég szintén készített egy nagyon hasonló elemzést, amely részletezi a lítium-ion akkumulátorok gyártásához szükséges hatalmas energiaigényt (kiterjesztve a CO2-t). Sőt, rámutatnak, hogy egy tipikus elektromos jármű átlagosan 50 százalékkal nehezebb, mint egy hasonló belső égésű motor, és ehhez több acélra és alumíniumra van szükség a kivitelezésben. Megállapították, hogy a „beágyazott szén” az elektromos járműben, azaz amikor a jármű lebomlik, 20–50 százalékkal több, mint egy belső égésű motorban.
A Natural Resource Investors elemzése szerint egy modern lítium-ion akkumulátor hatótávolsága megközelítőleg 217 ezer kilométer, mielőtt leépülne, használhatatlanná válna. A kibővített hatótávolságú Tesla Model 3 82 kWh-ás akkumulátorral rendelkezik, és 160 kilométerenként körülbelül 29 kWh energiát fogyaszt. Feltételezve, hogy minden töltési ciklusnak körülbelül 95 százalékos oda-vissza hatékonysága van, és az akkumulátor 500 ciklust képes elérni, mielőtt elkezdene romlani, arra a következtetésre jutnak, hogy a 3-as modell 216 ezer kilométert képes megtenni, mielőtt drámaian vesztene a hatótávolságból. Egyébként a Tesla 3 típusú garanciája az akkumulátort nyolc évre vagy 193 ezer kilométerre rövidebb időtartamra vonatkozik, és csak akkor érvényes, ha az akkumulátor legalább 30 százalékkal leromlott.
Márciusban a The Wall Street Journal egy hasonló jelentésben szintén azt vizsgálta, hogy az elektromos autók jobbak-e a környezet számára. A szerzők egyetértenek abban, hogy az elektromos autókba beágyazott szén sokkal nagyobb a gyártás pillanatában, de azzal érvelnek, hogy csak 32 ezer kilométerre lenne szükség ahhoz, hogy egy belső égésű motorral egyezzenek meg. Noha ez a jelentés pontosan azonosítja a gyártási folyamatban nagy mennyiségben beágyazott szenet, mégis két hibát elkövet. Először egy Tesla Model 3-at (egy szedán) hasonlít össze egy Toyota Rav4-gyel (egy SUV). A belépő szintű Honda Civic, amely véleményük szerint megfelelőbb összehasonlítás, 20 százalékkal javítaná az ICE (belsőégésű motor) üzemanyag-hatékonyságát.