Spanyolország minden erejével azon van, hogy megőrizze az Európa második legnagyobb autógyártója címet – különösen az elektromos átállás ipari káoszában. A kínaiaknál személyesen Pedro Sánchez miniszterelnök lobbizott hosszú időn keresztül (szeptemberben meg is látogatta Hszi Csin-ping elnököt), míg végül a CATL rábólintott a mindkét fél számára gyümölcsözőnek ígérkező együttműködésre.
Figyelemre méltó, hogy amikor Brüsszel az uniós extravámok kivetésének mechanizmusát dolgozta ki, Sánchez óvatosságra, türelemre és a terv átgondolására intette mind az Európai Bizottságot, mind a tagállamokat, mondván: több időre és párbeszédre van szükség. Spanyolország végül tartózkodott a szavazáson, ezzel jelentősen megkönnyítette a helyzetet önmaga számára. Kína ugyanis idejében figyelmeztette autóipari vállalatait: azon európai országokba, amelyek megszavazták a járműveikre kivetendő büntetővámokat, eszükbe ne jusson befektetni.
A zaragozai gyár a tervek szerint 2026 végén kezdi meg a termelést, Brüsszel pedig a Northvolt összeomlása után kénytelen lesz végignézni a kínai térhódítás újabb európai epizódját. Az óriásberuházás ténye azoknak ad igazat, akik minden kockázatmentesítési szándék ellenére hangoztatják: az európai zöldátállás Kína nélkül eleve kudarcra van ítélve.