Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
Megkezdődik a Budapestet Veresegyház érintésével Váccal összekötő, 39 kilométer hosszú vasútvonal felújításának tervezése a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. társasággal megkötött szerződés alapján – tájékoztatta a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) csütörtökön az MTI-t.
Kiemelték: a tervezési díj 3 milliárd 130 millió forint, amelyet európai uniós források felhasználásával a kormány biztosított a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. konzorciuma számára.
A korszerűsítéssel jelentősen nő a vonal kapacitása, helyenként második vágány épül, emelkedik a sebesség és megújulnak az állomások – ismertették.
A tervező feladata döntés-előkészítő és megvalósíthatósági tanulmány készítése, a környezetvédelmi engedély megszerzése, emellett az engedélyezési terv, a kiviteli terv és a kapcsolódó tenderdokumentáció elkészítése, a jogerős építési engedélyek beszerzése.
Ez szerinte az északi agglomerációból jelenleg érkező autók tízezreitől kímélheti meg a fővárost és teheti kényelmesebbé az ingázást.
Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára elmondta, hogy az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztésével mindenki jól jár, azok is, akik gyorsan, kényelmesen ingázhatnak majd, és a fővárosiak is, akik tisztább, egészségesebb levegőjű várost kapnak.
A közleményben arra is kitértek: Budapest közlekedési problémái leginkább abból adódnak, hogy az agglomerációs zóna népessége az elmúlt másfél évtizedben jelentősen megnőtt, és az ott lakók színvonalas közösségi közlekedés hiányában zömmel autóval járnak a fővárosba. Jelenleg három ingázóból kettő személygépkocsival érkezik a fővárosba, miközben Budapesten belül ez az arány nagyjából fordított, vagyis tízből hat ember a közösségi közlekedést veszi igénybe – tették hozzá.
(MTI, fotó: Mohai Balázs)