Hiánypótló: turult is össze lehet rakni legóból

Az idei munkavállalói ajándék egy speciális készlet, amelyben a kockákból azoknak az országoknak a nemzeti állatai, jelképei építhetők meg, amelyekben a cégnek gyára van.

Kanada megvédené a hazai előadókat a globális techcégekkel szemben.
Kanada arra akarja kényszeríteni a Youtube-ot, a TikTokot és más streaming szolgáltatókat, hogy az az ország művészei nagyobb számban jelenjenek meg a platformokon. Digitális jogi szakértők és korábbi kormánytisztviselők szerint
Az új szabályozás annak a tervnek a része, amely szerint a kanadai kormány arra akarja rávenni az óriási techcégeket, hogy nagyobb mértékben járuljanak hozzá az ország gazdaságához.
Kanada 2022-től digitális szolgáltatási adót fog kivetni függetlenül attól, hogy az OECD tagjai között milyen globális megállapodás alakul ki a techcégek adózásáról.
Ezenfelül a kanadai kormány el akarja érni, hogy a digitális platformok kompenzálják a tartalmak készítőit, illetve egy új szabályozót is szeretnének a gyűlöletbeszéd és más káros tevékenységek megelőzésére.
Tyler Cowen, a George Mason Egyetem professzora szerint a döntéshozók arra kérik a techcégeket, hogy igazítsanak az algoritmusokon, hogy előtérbe kerüljenek a hazai tartalmak. A szakértő szerint a techóriások ezt talán valamennyire meg is teszik, de a kultúrafogyasztás valószínűleg alig változik, így végül mindkét fél elégedett lehet.
Kritikusok egyébként a szólásszabadságot ért támadásként értékelik, hogy a liberális kanadai kormány több kanadai tartalmat szeretne látni a közösségi médiában.
(Borítókép: MTI/EPA/Hayoung Jeon)