„Az akkumulátorgyártás magán- és közszféra közti partnerségének kialakítása az első marginális pont a helyreállítási terven belül” – jelentette be Maria Reyes Maroto, a spanyol ipari-, kereskedelmi és turisztikai miniszter.
„A projekttel olyan cselekvésterv kidolgozására kerülhet sor, ami a megfelelő infrastruktúrával és mechanizmusokkal garantálja az elektromos járművek versenyképes gyártását” – mondta.
A partnerek közt találjuk a Seatot, mint a Volkswagen leányvállalatát, az Iberdrolat, A Caixabank pénzügyi csoportot és a Telefónica mobilszolgáltatót. Együttműködésük legfőbb célja az ország vezető autóipari szerepének megtartása a fenntartható mobilitás terén.
A Volkswagen elnöke, Herbert Diess abba is beleegyezett, hogy a Seat a katalóniai Martorell közelében egy új akkumulátorgyártó létesítményt hozzon létre.
Választható lokációk az autógyártáshoz
Sanchez Pérez-Castejón spanyol miniszterelnök és Diess a spanyol király kíséretében meglátogatták az új helyszínt, megünnepelve a Seat 70 éves évfordulóját. Maga a látogatás és a bejelentés azért volt jelentős, mert a főváros közelében egy másik nagy autógyártó cég, a Nissan került szélsőséges helyzetbe.
A Reuters értesülései szerint a 2020-as tavaszi korlátozások során a Nissan 3 üzemének bezárására kényszerült. Azonban most úgy tűnik, hogy nincs minden veszve, hiszen üzemeik 6,8 milliárd eurós költséggel átalakíthatóak, így bevonhatóvá válnak az akkumulátorgyártásba. Az összeg a 2023-ig megérkező, európai helyreállítási alapból kerülne finanszírozásra.
Ez azért is lehet kifizetődő, mert a francia Schneider Electric és a dél-koreai LG Energy Solution is érdeklődést mutat a Nissan üzemeiben tervezett akkumulátorgyártás felé.
A Seattal kötött egyességükben az Iberdrola vállalta, hogy 5 éven belül 150 000 elektromos töltőállomást alakít ki, ezzel támogatva a Volkswagen nyolc, tisztán elektromos autóinak bevezetését.
A részleteket még nem tisztázták
Az Ipari-, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Minisztérium szóvivője egy emailben reagálva elmondta, hogy a projektnek még nincsenek meg a részletei, ami azt mutatja, hogy az elektromos-jármű stratégia még a tervezési szakaszban van. Ezen kívül az Iberdrola sem volt hajlandó a kormány által közzétett információknál többet mondani a projektben betöltött szerepéről.