Spanyolország az autógyártásba fekteti a helyreállítási alap egy részét

2021. április 04. 11:13

Spanyolország egy olyan, még fejlesztés alatt álló terv finanszírozására szánta el magát, mellyel növelhetik az elektromos járművek és azok akkumulátorainak gyártási kapacitását.

2021. április 04. 11:13
null
„Az akkumulátorgyártás magán- és közszféra közti partnerségének kialakítása az első marginális pont a helyreállítási terven belül” – jelentette be Maria Reyes Maroto, a spanyol ipari-, kereskedelmi és turisztikai miniszter. 

„A projekttel olyan cselekvésterv kidolgozására kerülhet sor, ami a megfelelő infrastruktúrával és mechanizmusokkal garantálja az elektromos járművek versenyképes gyártását” – mondta.

A partnerek közt találjuk a Seatot, mint a Volkswagen leányvállalatát, az Iberdrolat, A Caixabank pénzügyi csoportot és a Telefónica mobilszolgáltatót. Együttműködésük legfőbb célja az ország vezető autóipari szerepének megtartása a fenntartható mobilitás terén. 

A Volkswagen elnöke, Herbert Diess abba is beleegyezett, hogy a Seat a katalóniai Martorell közelében egy új akkumulátorgyártó létesítményt hozzon létre.

Választható lokációk az autógyártáshoz

Sanchez Pérez-Castejón spanyol miniszterelnök és Diess a spanyol király kíséretében meglátogatták az új helyszínt, megünnepelve a Seat 70 éves évfordulóját. Maga a látogatás és a bejelentés azért volt jelentős, mert a főváros közelében egy másik nagy autógyártó cég, a Nissan került szélsőséges helyzetbe.

A Reuters értesülései szerint a 2020-as tavaszi korlátozások során a Nissan 3 üzemének bezárására kényszerült. Azonban most úgy tűnik, hogy nincs minden veszve, hiszen üzemeik 6,8 milliárd eurós költséggel átalakíthatóak, így bevonhatóvá válnak az akkumulátorgyártásba. Az összeg a 2023-ig megérkező, európai helyreállítási alapból kerülne finanszírozásra.

Ez azért is lehet kifizetődő, mert a francia Schneider Electric és a dél-koreai LG Energy Solution is érdeklődést mutat a Nissan üzemeiben tervezett akkumulátorgyártás felé. 

A Seattal kötött egyességükben az Iberdrola vállalta, hogy 5 éven belül 150 000 elektromos töltőállomást alakít ki, ezzel támogatva a Volkswagen nyolc, tisztán elektromos autóinak bevezetését.

A részleteket még nem tisztázták

Az Ipari-, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Minisztérium szóvivője egy emailben reagálva elmondta, hogy a projektnek még nincsenek meg a részletei, ami azt mutatja, hogy az elektromos-jármű stratégia még a tervezési szakaszban van. Ezen kívül az Iberdrola sem volt hajlandó a kormány által közzétett információknál többet mondani a projektben betöltött szerepéről. 

De mások is érdekeltek az akkumulátorgyártásban. A Phi4Tech nevű spanyol startup nemrég bejelentette, hogy lítium-ionos akkumulátorgyártásba szeretne kezdeni Spanyolország délnyugati részén a Lithium Iberia bányavállalattal együttműködve.

Bár Spanyolország európai társaihoz képest eléggé le van maradva az akkumulátorgyártás területén, azonban a portugál határon lévő lítiumnak köszönhetően idővel akár a piac vezetőjévé is válhat.

A cikk szerzője: Pál Fanni
 

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Párhuzamos különvélemény
2021. április 07. 16:14
Hála a Jóistennek, EZT nem te mondod meg! :)
nempolitizálok
2021. április 07. 16:13
Orbánék az EU támogatást most épp a mezőgazdaságra költik, ugyanis kb. 2 év laufunk van a nyugatival szemben. Ne add tovább a DK-ban, stadionozzál, ők maradjanak csak ostobák.
nempolitizálok
2021. április 07. 16:13
Jobb ha tőlem tudod, az EU-ban pályázatok vannak.
Krupp Skya
2021. április 07. 16:13
Ti semmibe nem fektettetek, csak körömlehúzó szerszámokba, meg egymásnak kötélbe, aztán mégis becsődöltetek. Lehet hogy nektek is lopni kellett volna, akkor szár-nyalt volna a gazdaság de így csak Gyurcsány nyalt.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!