Kimondta a vezető politikus: Új stratégia kell annak érdekében, hogy az USA-EU-Kína háromszögben ne az EU legyen a vesztes
A politikus szerint az EU és Magyarország érdekeivel is ellentétes lenne egy gazdasági hidegháború.
Hszincsiang-tartomány gyapotkampánya miatt a kínai televíziócsatornák elmossák a nyugati márkák logóit. Kína a hazai ruhamárkákat erősíti.
A hazai gyapotot népszerűsítő kampány miatt néhány műsor később került adásba a kínai tévékben, mivel az utómunka során a pólóktól a cipőkig cenzúrázni kellett a szereplők ruházatát. A nyugati kiskereskedők nem nézik jó szemmel, hogy Kínában kényszermunkát alkalmaznak a pamutgyártásban, ezért fogalmaznak meg kritikákat.
Peking ezt tagadja és cserébe bojkottálja a nyugati ruhamárkákat.
Kínában óriási online felháborodás tört ki a nyugati kritikák miatt és több kínai híresség megszakította együttműködését a nyugati márkákkal, valamint kifejezték támogatásukat a kínai gyapot mellett. Erre a vonatra ültek fel kínai tv-csatornák is, bár néhol vicces végkimenetellel, hiszen olykor egész embereket kellett kitakarni.
A „Sisters Who Make Waves” varieté-műsorban az énekesek és a színészek úgy tűnnek, mintha felhőkön járnának a cenzúrázott cipők miatt.
A Chuang 2021 valóságshowban a versenyzők pedig tetőtől-talpig nyugati márkákat viseltek, így egész testüket ki kellett takarni. A legnagyobb kihívást a „Youth With You” műsor jelentette a szerkesztőknek, mivel
Pamutbotrány
A botrány azután robbant ki, hogy az Egyesült Államok és más nyugati kormányok azzal vádolták Kínát, hogy Hszincsiang északnyugati régiójában visszaélnek az emberi jogokkal, konkrétan kényszermunkát alkalmaznak.
A kínai sajtó elsőként a H&M tavalyi nyilatkozatát emelte ki, amit aztán több márka is követett.
A vitába keveredett márkák között szerepel a Nike, az Adidas és a Puma, valamint a fenntartható pamuttermelést népszerűsítő csoport, a Better Cotton Initiative összes tagja. A csoport tavaly októberben közölte, hogy a kényszermunka növekvő kockázatára hivatkozva felfüggesztik tevékenységüket a kínai tartományban.
Ezután decemberben a BBC nyomozást hajtott végre, kiderítve, hogy
Szerkesztők átka
A közösségi médiában sok vicc jelent meg a műsorokkal kapcsolatban. Kínában nem ez volt az első példa erős televíziós cenzúrára. Korábban a hip-hop kultúrát, a tetoválásokat és a dekoltázsokat is cenzúrázták vagy elmosták. 2019-ben óriási port kavart, amikor az egyik ismert kínai videóportál cenzúrázta a fülbevalót viselő férfi színészek fülét. Ezt sokan támadtak és azzal érveltek, hogy a cenzúrát a hagyományos nemi szerepek megvédése érdekében vezették be.