Ez elég furcsán néz ki: így cenzúrázzák a kínai tévében a nyugati márkákat

2021. április 12. 13:02

Hszincsiang-tartomány gyapotkampánya miatt a kínai televíziócsatornák elmossák a nyugati márkák logóit. Kína a hazai ruhamárkákat erősíti.

2021. április 12. 13:02
null

A hazai gyapotot népszerűsítő kampány miatt néhány műsor később került adásba a kínai tévékben, mivel az utómunka során a pólóktól a cipőkig cenzúrázni kellett a szereplők ruházatát. A nyugati kiskereskedők nem nézik jó szemmel, hogy Kínában kényszermunkát alkalmaznak a pamutgyártásban, ezért fogalmaznak meg kritikákat.

Kínában óriási online felháborodás tört ki a nyugati kritikák miatt és több kínai híresség megszakította együttműködését a nyugati márkákkal, valamint kifejezték támogatásukat a kínai gyapot mellett. Erre a vonatra ültek fel kínai tv-csatornák is, bár néhol vicces végkimenetellel, hiszen olykor egész embereket kellett kitakarni.

Sister Who Makes Waves
Sister Who Makes Waves

A „Sisters Who Make Waves” varieté-műsorban az énekesek és a színészek úgy tűnnek, mintha felhőkön járnának a cenzúrázott cipők miatt.

Chuang 2021
Chuang 2021

A Chuang 2021 valóságshowban a versenyzők pedig tetőtől-talpig nyugati márkákat viseltek, így egész testüket ki kellett takarni. A legnagyobb kihívást a „Youth With You” műsor jelentette a szerkesztőknek, mivel

több mint ötven ember ruháját kellett elmosni.
Youth With You
Youth With You

Pamutbotrány

A botrány azután robbant ki, hogy az Egyesült Államok és más nyugati kormányok azzal vádolták Kínát, hogy Hszincsiang északnyugati régiójában visszaélnek az emberi jogokkal, konkrétan kényszermunkát alkalmaznak.

A kínai sajtó elsőként a H&M tavalyi nyilatkozatát emelte ki, amit aztán több márka is követett.

Néhány vállalat webáruháza így aztán le lett tiltva Kínában.

A vitába keveredett márkák között szerepel a Nike, az Adidas és a Puma, valamint a fenntartható pamuttermelést népszerűsítő csoport, a Better Cotton Initiative összes tagja. A csoport tavaly októberben közölte, hogy a kényszermunka növekvő kockázatára hivatkozva felfüggesztik tevékenységüket a kínai tartományban.

Ezután decemberben a BBC nyomozást hajtott végre, kiderítve, hogy

Kína több százezer ujgurt kényszerített fizikai munkára Hszincsiangban.

Szerkesztők átka

A közösségi médiában sok vicc jelent meg a műsorokkal kapcsolatban. Kínában nem ez volt az első példa erős televíziós cenzúrára. Korábban a hip-hop kultúrát, a tetoválásokat és a dekoltázsokat is cenzúrázták vagy elmosták. 2019-ben óriási port kavart, amikor az egyik ismert kínai videóportál cenzúrázta a fülbevalót viselő férfi színészek fülét. Ezt sokan támadtak és azzal érveltek, hogy a cenzúrát a hagyományos nemi szerepek megvédése érdekében vezették be.

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Hájas Gerzson a hitlerszakértő
2021. április 12. 18:20
Picit telefosták a gatyót a nagy nyugati cégek, nem gondolták hogy egy laza kis erényfitogtatásból hirtelen következmények lesznek és világ műhelye és legnagyobb piaca bizony keményen vissza tud ütni mert nincs ott soroshálózat
Válasz erre
0
0
Nehidd El
2021. április 12. 18:19
"néhol vicces végkimenetellel" Nem gond, nem kell ezt sokáig csinálni. Ezek a ruhák kb. fél évre vannak tervezve, akkorra nagyjából szétfoszlanak. Ha addig nem lesz reklámjuk, a következő már hazai termék lesz.
Válasz erre
2
0
zara
2021. április 12. 15:29
nincs ingyenreklám...
Válasz erre
1
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!