Orwelli: átírták utólag Joe Biden kényelmetlen „szemetes” mondatát
Újabb botrány az amerikai elnökválasztási kampányban, felháborodtak az illetékesek is.
Szigorú szabályokat szabtak az egyik legtrendibb alkoholra. A whisky gyártásának minden szakaszát otthon kell tartani, ami elég kellemetlen a skóciai és kanadai importot japán whisky-ként eladó cégek számára.
A whisky esetében nagyon fontos szerepet játszik az, hogy hol gyűjtik be az alapanyagot és hol készítik el az italt, mivel az adott éghajlat és talaj gyakran nagyon fontos szerepet játszik az egyedi íz kialakításában – írja a ZeroHedge.
A japán whiskynek nevezett italokat jelenleg nem is kell az országban elkészíteni, már az is elég, ha ott palackozzák.
Stefan van Eychen whisky-szakértő nyilatkozata szerint
Ez azonban hamarosan megváltozik, mivel a Japan Spirits & Liqueurs Makers Associtaion (JSLMA), az ország termelőinek kereskedelmi csoportja el akarja érni, hogy csak a Japánban, az országon belül előállított whisky-t fémjelezhessék az ország nevével.
Japánban egyelőre kevés gabonafőzde található, ami arra ösztönzi a gyártókat, hogy külföldről importáljanak whisky-t. Épp ez jelzi a nagy kereslet és a szerény kínálat közötti feszültséget, ami miatt – amihez kellett még a szabályozások hiánya is – külföldi importból működik a whiskey gyártásának jelentős része.
Az április elsején várhatóan hatályba lépő szabályozás már felháborodást keltett a gyártók között. A Nikka nevezetű whisky-gyártó elmondta, hogy bizonyos termékeik nem felelnek meg az újonnan felállított követelményeknek, mivel
Ez mára teljesen természetessé vált, így számos márka kanadai és skóciai importot árul japán italként.
A gyártó elmondta, hogy az ízprofilok jelentik a márka sikerét, ezért nem változtatják meg termékeiket az új szabványoknak megfelelően. A Nikka italait közel negyven éve árusítják egyes japán bárokban és 2018-ban az amerikai piacot is meghódította az ital, szinte azonnal az év whisky-jének választotta a Whisky Advocate.
Sokakat ért meglepetésként a világon, hogy egyes Nikka whisky-termékek nem is Japánból származtak. Shawn Kim manhattani italbolt tulajdonos elmondta, fogalma sem volt arról, hogy a Nikka termékeiben nem csak Japánból származó whisky van. A Suntory márka termékei is hasonló utat jártak be az Egyesült Államokban, amit sokan dicsértek az egyedülálló maláták és ízkeverékek miatt.
Hideki Kanda, a JSLMA elnöke szerint az összes USA-ban kapható nagyobb whisky-márka megfelel az új szabályoknak. Ha ez mégsem lenne így, akkor az adott cég nem használhatja a japán szót és az ország nyelvére vagy kultúrájára való hivatkozást. Ebbe beletartozik az ország zászlójának használata is.
Eli Raffeld kézműves sörkereskedő lapoknak elmondta, hogy Japánban nem tévesztik meg ezek a trükkök az embereket és az országban bevett gyakorlat, hogy külföldi italt palackoznak, amit aztán japánként adnak el. Az üzletember szerint az embereket ez annyira nem érdekli.
Kaji Emiko, a Nikka nemzetközi üzletfejlesztési menedzsere azt nyilatkozta, hogy ha a termékeik egyediségéhez hozzájárulnak az importált whisky-k, akkor tovább folytatják jelenlegi működésüket és nem alkalmazkodnak az új szabályokhoz.
A szabályozás egyébként már nagyon kellett, hiszen a szabályok hiánya már a japán whisky nemzetközi megítélését veszélyeztette. Egyre több olyan kamu prémium márka jelent meg, amely japán italként népszerűsítette magát a világon.