Újjászülethet a magyar vasúti járműgyártás a Dunakeszi Járműjavítóban

2020. június 09. 12:33

Lezárult a Dunakeszi Járműjavító értékesítése, miután a TMH Hungary Invest Zrt. megvásárolta a cég 90 százalékát a magyar államtól és a MÁV Zrt-től, ezzel a magyar vasúti járműgyártás történetének eddigi legnagyobb vállalkozásaként hatszáznyolcvan vasúti személykocsi gyártása kezdődhet meg a Dunakeszi Járműjavítóban, jelentették be a vállalat új tulajdonosai.

2020. június 09. 12:33
null

Az új tulajdonos, a TMH Hungary Invest Zrt. – amelyet TMH csoporthoz tartozó TMH International AG, valamint a Magyar Vagon Zrt. hozott létre – Dunakeszire hozza az egymilliárd euró – mintegy 350 milliárd forint – értékű, 1300 vasúti személykocsiról szóló megrendelés nagyobbik részét: az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaságnak gyártanak majd 680 vasúti személykocsit a magyar üzemben.

A közleményben kiemelték, hogy a magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektje révén több száz új, magas hozzáadott értéket előállító munkahely jön létre.

A TMH Hungary Invest Zrt. a külkereskedelem szempontjából kiemelkedő jelentőségű tranzakció eredményeként szerzett többségi tulajdont a Dunakeszi Járműjavítóban, ami keddtől új vezetés irányítása alatt és a TMH Csoport szakmai szervezetén belül működik tovább – írták a közleményben.

Hangsúlyozták:

az orosz fél kiemelt jelentőségűnek tartja az együttműködést.

Az új tulajdonosok stratégiai célként fogalmazták meg, hogy a Dunakeszi Járműjavító Közép-Európa egyik legnagyobb vasútijármű gyártó- és karbantartó központjává váljon. Ennek érdekében a TMH Hungary Kft. a magyar vasúti járműgyártás történetének eddigi legnagyobb vasúti megrendelésére támaszkodva kezdi meg a Dunakeszi Járműjavító modernizációját, és a komplex vasúti járműgyártás újjáélesztését Magyarországon.

Az új tulajdonosok által tervezett beruházások révén és a TMH csoport által átadott licenszek alapján nagyszabású technológiai transzfer is megvalósul Dunakeszin.

A közlemény szerint a TMH Hungary Kft. már megkezdte a magyar beszállítók kiválasztását, emellett olyan külföldi cégeket is bevonnak a projektbe, amelyek Magyarországra telepítik gyártókapacitásukat, és innen szállítanak a projekthez részegységeket, berendezéseket, további

magyar munkahelyeket teremtve.

Ismertetik:  az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság nemzetközi tenderén 2018 szeptemberében nyert a TMH Hungary Kft. Az öt különböző típusú, összesen 1300 vasúti személykocsi két típusából 680 kocsit Dunakeszin, a fennmaradókat pedig a TMH csoport oroszországi, tveri gyárában készítik.

Közölték azt is: az 5,9 milliárd euró éves árbevétellel, 100 ezer alkalmazottal és 25 gyáregységgel rendelkező TMH Csoport vezetése kiemelkedő lehetőségnek tartja a magyar vasútipar közös fejlesztését, és ennek keretében többek között az egyiptomi vasúti projekt megvalósítását. Minderre építve a vállalat Dunakeszin kívánja létrehozni fő közép-európai vasútijármű gyártó- és karbantartó központját.

A TMH International a TMH Csoport – Transmashholding – a legnagyobb oroszországi és FÁK-ban működő vasútijármű-gyártó és karbantartó vállalat tagja.

A Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) ipar- és vasútfejlesztési projektekre és vasútipari folyamatokra, valamint befektetők szervezésére és koordinálására specializálódott budapesti székhelyű, magyar befektető vállalat.

(MTI)

 

***

A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.

 

 

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Senki Alfonz
2020. június 10. 21:18
Nem furcsa időbeli egybeesés, hogy szárnyvonalak szünnek meg és közben kocsikat építünk? Az export minden - beleértve a hazát is - előtt????
Pelikánkutyája
2020. június 10. 21:16
-Vajh kik állnak, kik veszik ki a pénzt magyar oldalról az épp nemrég megalakult "Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG)"neve alatt? -Hogy lett kifizetve az évek óta bukdácsoló, állítólag maffiózó-hírű volt vezetés? -Kikből áll még a jól csengő nevű "befektetők szervezésére és koordinálására specializálódott budapesti székhelyű, magyar befektető vállalat" ? És most "koordinálta" a "MA-VAG"az oroszok tulajdonába Dunakeszit gyakorlatilag ingyen, egy majdani munkában való részesedésér?
OberEnnsinnen
2020. június 10. 21:15
Az, hogy az egyiptomiak oroszokkal is partneri viszonyba kerültek, biztosabbá teszi a fizetés tényét. Remélem. A fizetés egy időben, egyszerre fog megtörténni Dunakeszinek épp úgy, mint az orosz üzemnek.
MayorAnna
2020. június 10. 21:15
Mi lett a sorsa a Ganz-Mávagnak?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!