Az MDDÜ egyik kiemelt stratégiai pillére a gyártásfejlesztés, amely például a gyártók és tervezők közötti együttműködéseket hivatott előmozdítani. Ennek megvalósításában fontos szerepet játszik az iroda által elindított HFDA Spot nevű digitális platform, amely a szektoron belüli kapcsolatépítés elősegítésével ösztönzi a gyártói és tervezői oldal közötti együttműködést, az értékesítési folyamatok elősegítését, a munkaerőhiány mérséklését – olvasható a közleményben.
Mint írják, az MDDÜ a gyártásfejlesztés szükségességére a 2019-ben elvégzett felmérése is rámutatott, amely mélyinterjúkkal, valamint piackutatással mérte fel a hazai divat- és dizájnipar által tapasztalt nehézségeket. A kutatásban az iparági szereplők a megrendelés- és munkaerőhiány mellett kiemelték, hogy egy olyan szakmai adatbázisra, felületre lenne szükségük, ahol megtalálhatják az üzleti elképzeléseikhez leginkább illeszkedő partnereket és munkavállalókat.