A belföldi mobiltelefonálás hívásforgalma szinte változatlan az elmúlt egy évben: a számlás előfizetők havi mintegy öt órát (293 percet), a feltöltőkártyások fél órát beszélnek készülékeiken a 2019 negyedik negyedéves adatok szerint. Az SMS-küldési kedv tavalyi visszaesése folytatódott a második félévben is, 2018 hasonló negyedéveihez képest 5-6 százalékkal – tudatták.
Tájékoztattak arról is, hogy 2019 második félévének legnagyobb változása, hogy a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. saját mobilrádiótelefon-hálózattal rendelkező szolgáltatóvá vált. Ez azonban nem volt jelentős hatással a piacra, hiszen szolgáltatása még tesztüzem jellegű.
A mobiltelefon-szolgáltatás piacán az internetforgalmat bonyolított SIM-kártyák alapján továbbra is folyamatosan a Magyar Telekom volt a piacvezető, részesedése 45 százalék körül alakult. Mögötte a Vodafone és a Telenor áll hasonló, 27 százalék körüli piaci részesedéssel. A további szolgáltatók részesedése 2019 közepére már túllépte a 2 százalékot. A hívásforgalmat bonyolított SIM-kártyák alapján hasonló a megoszlás, viszont a saját hálózattal nem rendelkező szolgáltatók együttes piaci részesedése ebben a szektorban nem érte el az 1 százalékot 2019 végén sem – tették hozzá.
A közlemény szerint a feltöltőkártyák helyett egyre többen fizetnek elő: a mobiltelefon- és mobilinternet-szolgáltatáshoz használt, forgalmat bonyolított SIM-kártyák száma 10,6 millió, amelyből a számlás kártyák aránya az utolsó félév alatt 1,3 százalékponttal 67,2 százalékra nőtt. A mobiltelefon-szolgáltatás piaca telített, a hívásforgalmat bonyolított SIM-kártyák száma 9,82 millió darabbal érdemben nem változott, a teljes hívásforgalom 95 százaléka számlás előfizetésről indul.
Az M2M – az emberi beavatkozás nélkül megvalósított, eszközök közötti kommunikációhoz kapcsolódó – SIM-kártyák száma 1,15 millióról 1,2 millió darab fölé emelkedett 2019 második felében - ismertették.