Magyar kutatások segítik a gluténérzékenyeket!
A gluténérzékenység az utóbbi évtizedekben világszerte népbetegség lett, a területet magyar tudósok is kutatják.
Az MIT kutatása szerint egy átlagos irodai dolgozó a 45 éves munkaviszonya alatt összesen 7 évet tölt el haszontalan meetingeken, amely életének 16 százalékát teszi ki.
Az ügyvezetők ugyanezen kutatás szerint 23 órát töltenek üléseken egy héten, amely majdnem a teljes munkahét felét teszi ki.
A Forbes információi szerint egy átlagos irodai dolgozó – főleg 5 főnél nagyobb cégek esetében – átlagosan 2,5 órát tölt emailek olvasásával, illetve megválaszolásával egy nap. Ebből 1,8 órán át olyan emailekkel foglalkozik, amelyek irrelevánsak a munkájával kapcsolatban. Ez
45 éves munkaviszonynál 10 évet jelent.
Az Inc.com oldalon Geoffrey James ad néhány alternatívát, amellyel időt lehet spórolni az irodai munkahelyeken, mutatjuk is a legfontosabbakat.
Nem kell több PowerPoint
A prezentáció szerinte nem hatékony módszere a kommunikációnak, a Harvard kutatásai ugyanis azt mutatják, hogy ha a beszéd közben szavakat vetítünk ki, akkor csökken a megértés és a figyelem a közönség részéről.
Nem kell 30 percnél hosszabb meeting
Minél tovább tart egy találkozó, annál valószínűbb, hogy időpocsékolás. A találkozókat nem szabad előadásokká változtatni, és nem szabad lehetőséget nyújtani az általános beszélgetésre sem. Minden üléshez kell egy napirend és
maga az ülés se tartson tovább fél óránál a szakértő szerint.
Ha nincs hozzáadott érték, inkább távozzunk
Elon Musk ragyogó szabálya: „Ha nincs hozzáadott érték, azonnal távozz.” Ez lehet udvariatlan és sokan megsértődhetnek, de azért hét év az ember életéből valószínűleg mégis megér ennyit.
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.