Az áfavisszatérítés a szakértő szerint is komoly segítség a nyugdíjasoknak, de van még egy óriási előnye

Orbán Viktor világossá tette, megengedhetetlen a multiláncok árpolitikája, ha kell, újra jön az árstop.

Pitti Zoltán, a Corvinus Egyetem tudományos kutatója ábrán vetette össze az autóipari dolgozók teljesítményét és fizetését. Egészen pontosan termelékenységüket állította szembe a személyi ráfordításokkal, amiből kiderül, hogy az egy foglalkoztatottra jutó hozzáadott érték több mint kétszerese a bruttó személyi ráfordítások értékének, azaz durván alulfizetik a magyar autóipari dolgozókat.
A közvélemény ellentmondásosan értelmezi, hogy miért egy hazai bérátlagnál kedvezőbb pozícióban levő járműipari vállalkozásnál alakult ki sztrájkhangulat, s tart már napok óta. Ennek megértését kívánja segíteni a mellékelt grafikai ábra, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a járműiparban - Anglia után - nálunk van a legnagyobb szakadék az egy főre jutó munkateljesítmény és javadalmazás között. Előzetes adatok szerint a 2016. évi állapothoz képest az értékek módosultak, de az arányok "műemlékileg" védettek
– írja a kutató. Ez valójában nem újdonság, hiszen korábban is írtunk róla, hogy a magyarországi külföldi vállalatok európai összevetésben is alulfizetik magyar dolgozóikat. Az is kiderült már korábban, hogy a hazai autóipari top 50 cég nem is fizet olyan jól, főleg ha a szomszéd országokat nézzük, ahol alapvetően ugyanazzal a technológiával, hasonlóan képzett emberekkel termelnek.