Sokan félreértik a „túraautó” kifejezést – meséli –, pedig nem terepezésről van szó, hanem kemény, test-test elleni küzdelmekről épített pályákon. „Itt sokkal többször lökdössük egymást, mint mondjuk a Forma–1-ben. Ez a sportág keményebb, nyersebb arca.”
Nemzetközileg régóta nagy hagyománya van a szakágnak, Magyarországon azonban Michelisz és a Hungaroringen rendezett futamok tették igazán ismertté.
Hazai pálya, különleges pillanatok
2010, Makaó: egy veszélyes utcai pálya, a világ egyik legnehezebb versenye – és Michelisz Norbert első világbajnoki futamgyőzelme. „Már a repülőről leszállva éreztem, hogy varázslatos hely. És amikor ott, azon a pályán nyertem először, az olyan mély nyomot hagyott bennem, mint gyerekkoromban az első autósport-élmény.”
A Hungaroring viszont mindig extra súlyt jelentett számára. A hazai közönség előtt versenyezni egyszerre teher és kiváltság: „Kényelmetlen volt a rengeteg figyelem, de a végén mindig rájöttem: ez olyan adrenalinlöket, amit újra és újra át akarok élni.”