Néhány egyszerű vonallal felrajzolt skiccek különféle karakterekről.
Pap, pincér, bankár, zsebtolvaj, nagyvilági nő, koldus, bohém művész. Erőteljes, kifejező rajzok ezek, látszik rajtuk, hogy Fellini mély emberismerettel bírt.
A külvárosban ma is össze lehet futni efféle karakterekkel. A régi vágású, majdhogynem tipikus olasz karakterekkel. A futballstadion közönsége például nem nagyon változhatott az utóbbi ötven évben. Úgynevezett egyszerű emberek, látszik rajtuk, hogy a középosztályt legfeljebb alulról súrolják, de inkább sehogy. Ebben a közegben nőtt fel Fellini, és nem a tengerparti szállodák harsány ízléstelenségében. Persze ezek a szállodák akkoriban még nem is léteztek.
Vajon mi lehetett a helyükön?
Halászkunyhók talán, és régimódi, festett spalettás kőházak. Az olasz építészet értékei ezeken a szállodadobozokon nem látszanak. Nem mintha a spanyol vagy a portugál tengerparti szállodadobozok nem ugyanilyenek lennének. A tömegturizmus tömegszállásai ezek, a tengeripar förtelmes gyáregységei. Ha a víz felől nézzük, ezek a városok iszonyatos képet mutatnak. Fellini gyerekkorában mindez még egészen másként festhetett. Csak a tenger maradt ugyanaz, illetve még az sem. Mert azóta elborította a műanyag szemét,