Elmérgesedett a vita a Nemzeti Színház megsérült művészei körül
A Nemzeti Színház főigazgatója szerint mindkét balesetet szenvedett színész kapott kárpótlást – ők ezt máshogy látják.
A színész ügyvédje szerint a második szakértői vélemény alapján egyértelmű, hogy Horváth Lajos Ottó a balesetben maradandó fogyatékosságot szenvedett.
Nyitókép: képernyőfotó / Blikk
Horváth Lajos Ottó hosszú idő után először tért vissza forgatni a balesete után, püspökként láthatják ismét a nézők A mi kis falunkban – írta meg a Blikk.
Mint ismet: a két színész a baleset és a felmondásuk után a Centrál Színházban kapott lehetőséget, a jövő februári bemutatójukon egy apa-lánya párost alakítanak majd. Úgy tűnik, Horváth Lajos Ottó pedig mostantól a képernyőn is újra látható lesz.
Megvagyok, jól vagyok, köszönöm. Nem voltak lelki sebeim, próbáltak lelki sebeket ütni, de azokat igyekeztem elhárítani, de jól vagyok, maradjunk ennyiben”
– nyilatkozta röviden a Blikknek a forgatás helyszínén a színész.
A portál helyszíni riportjából kiderült: Kapitány Iván rendező nem szerette volna őt kiírni a sorozatból a sérülése miatt, ezért úgy alakították a történetet, hogy a karja fel legyen kötve.
Ezt is ajánljuk a témában
A Nemzeti Színház főigazgatója szerint mindkét balesetet szenvedett színész kapott kárpótlást – ők ezt máshogy látják.
Borbély Zoltán, a színész ügyvédje is nyilatkozatot adott a Blikknek. Mint fogalmazott:
Elkészült a második szakértői vélemény, amely alapján egyértelmű, hogy Horváth Lajos Ottó ebben a balesetben maradandó fogyatékosságot szenvedett és tartós egészségromlást is, ami azt jelenti, hogy hat hónapon túl elhúzódó gyógytartam.
A kézszorító ereje sosem lesz már 100 százalékos. Igen magas százalékban elmarad az elvárttól, ami egy színművész esetében különösen nagy sérelem.”
Az ügyvéd hozzátette: a sérelemdíjról és az egyéb kérdésekről is szeretnének megállapodni a Nemzeti Színházzal, s reméli, hogy a hónapok óta tartó egyeztetések végére sikerül pontot tenni.
„Horváth Lajos Ottó rendkívül erős ember és nagyon igazságkereső. Hogy ha ez az egyesség nem jön létre, az mind a két félnek nagyon rossz lesz, elsősorban azért, mert ez egy több évig tartó, hosszadalmas jogi eljárás lehet.
Itt azonban nem kétséges a munkáltató felelőssége, s egy dolog a legfontosabb: meg tudjon egyezni a munkavállaló és a munkáltató, vagyis a színművész és a színház”
– mondta a portálnak Borbély.