Szándékos hibák a képeken
A portrék mellé párban pedig egy-egy fotogramot helyeztek. A villanásnyi idő alatt készülő különleges művészi alkotást Moholy-Nagy László találta fel. A portréfotogram párokat úgy választották ki, hogy egyedi módon működjenek együtt, és közösen külön hatást fejtsenek ki. A vizualitásnak olyan nyelve és olyan emocionális tartalma van, amit csak lefotózni lehet: ez az a varázslat, amiért ezt a pályát választotta, mondta el a fotóművész annak kapcsán, hogy a képpárok között nemegyszer olyan játék van, amelyet csak a képek elkészülte után vettek észre.
A portréfotó alanyainak olyan karaktereket választottak, akik a kortárs szemlélő számára is szépek, de nem idegenek a németalföldi festői miliőben.
„A Dorothea Hotel brandjének attribútuma az irónia is”
– mondta Orbán Ráhel, ezért a fotóművész olyan szemtelen hibákat, meglepő csattanókat helyezett a festményszerű portrékra, amelyek „leugranak” a képről, mint a rágógumi, sörösdoboz, hangfalkábel, gumipapucs, gördeszka, sportcipő, karóra, napszemüveg, fejhallgató, modern tetoválás vagy testékszer.
A kreatív igazgató hozzátette, a szódásüveg mint magyar találmány visszatérő motívum a hotelben, mert a BDPST Group számára fontos, hogy azt a számos találmányt, amelyről világszerte nem tudják, hogy magyar, megmutassák és az eredetét is elmagyarázzák.
A contemporary szobákba készült portrék a divatfotókat jelenítik meg, ezekhez teljesen más karaktert választottak. Ezekben a szobákban is fotópárok vannak, és a koncepció szerint sok korabeli használati tárgyat gyűjtöttek, hogy olyan indusztriális elemeket tartalmazó szoborszerű dolgokat építsenek – Moholy-Nagy konstruktivizmusra visszautalva – , amelyek jól működnek együtt.
Bellák Gábor elmondta, hogy a reformkor festőinek – például Barabás Miklós vagy Benczúr Gyula – portréi díszítik a hotelszobák ajtajait, de nem egészben, hanem izgalmas részletekben vagy kivágásokban, amelyek nagyon jól működnek ebben a környezetben.