Caramel alaposan téved

Abból elég volt, hogy valakinek a politikai véleményét csak azért, mert szépen énekel, vagy jó csaj, esetleg gyorsan fut, szentírásként kezeljük.

Minden fellépésnél újabb és újabb orgonához leülni és adaptálódni olyan, mintha állandóan első randira menne az ember; minden hangszer más, ki kell ismernünk egymást, mielőtt közösen alkotunk valamit – mondja Mali Katalin orgonaművész. A napokban kezdődő Budapesti nemzetközi orgonafesztivál és az Orgonák éjszakája apropóján beszélgettünk.
Nyitókép és képek: Földházi Árpád
Mali Katalin
1977-ben született Kiskunfélegyházán. A kecskeméti Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakközépiskolában orgona, angol nyelvű szolfézs–zeneelmélet és karvezetés szakon végzett, majd a Zeneakadémián szerzett orgonaművészi, -tanári és zeneelmélet-diplomát. 2002-től a Tihanyi Bencés Apátság orgonaművésze és az apátság kórusának orgonakísérője. Szintén ez évtől a veszprémi Csermák Antal Zeneiskola, 2009 óta pedig a Veszprémi Érsekség kántorképzőjének orgonatanára, valamint a tihanyi Illyés Gyula Általános és Zeneiskola zongora- és szolfézstanára. 1998 óta szólóorgonistaként is koncertezik.
Honnan jött az ötlet, hogy megnézze és kipróbálja az ország orgonáit?
Ez az országjárás a Filharmónia Magyarország felkérésére zajlott. A Filharmónia évek óta megrendezi az Orgonák éjszakáját, amely idén igazán különleges lesz. Ehhez a rendezvényhez kapcsolódott most egy pályázat a Petőfi kulturális programban, amelyre olyan ötezer fő alatti települések jelentkezhettek, amelyek szívesen megmutatják az orgonáikat. A beérkezett pályázatok hangszereit látogattam végig.