Mint Vecsei a karakterről meséli: „Először is van egy szenvedélye, a hivatása. És onnantól kezdve, hogy ráérez a fontosságára, a természetéből fakadóan többnek gondolja, mint az életét. Ezért elképzelhetetlenül nagy teherként nehezedik rá a rengeteg anya és csecsemő halála, amelyért az orvostársadalom a gyermekágyi láz nevű kórt okolja. Ő az egyetlen, aki – huszonkilenc évesen Bécsben magyar orvosként – sejti, hogy valami más van a háttérben. Mivel ezek a csecsemők, anyák a hivatása alanyai, tárgyai, sőt szentjei, belekerül egy olyan helyzetbe, hogy akiket a legjobban szeret, magánál is jobban, azokat veszíti el, valószínűleg a saját hibájából.”
A színész kifejti: .Én ezt úgy fogalmaztam meg magamnak, hogy szeretetből fakadó tehetetlenség. Ami idegroppantó állapotként kihatott Semmelweis egész életére. A története, ha távolról nézzük, hepiend, hiszen a mai napig több milliárd ember életét mentette meg. Csak egyvalaki nem élte meg sikersztoriként: ő maga. Mert hiába fejtette meg a rejtvényt, a halottak halottak maradtak. És szerintem ez a gondolat volt az, aminek a súlya alatt végül összeroppant.
A mi filmünk azonban nem a tragikus véggel foglalkozik, a Semmelweis pár hónap története a kételyektől a megfejtésig.”
”A film producere, Lajos Tamás szerint az embereknek mindig is szükségük volt követendő példaképekre, hősökre, és ez ma egyre aktuálisabb. A nagyrészt hiteles életrajzi és történelmi alapokon nyugvó Semmelweis ugyanakkor nem dokumentumfilm, a felfedezéshez vezető életutat fikciós elemekkel kiegészítve dolgozták fel.