Ne számítsunk hát érzelmes csúcspontokra, drámai fordulatokra, katartikus pillanatokra – a film a boldogtalanság gyötrelmes köznapiságát képezi le annak minden szürkeségével, fádságával, vontatottságával együtt. A kamera alig moccan: Haneke arra kényszerít bennünket, hogy kiábrándultan bambuljunk művészi gonddal megteremtett semmijébe. A forma tehát kétségkívül adekvát módon illeszkedik a tartalomhoz (na persze Hanekénél maga a forma a tartalom).
Ugyanakkor az is tény, hogy Haneke korábbi alkotásaiban valahogyan erőteljesebbé, szuggesztívebbé szerkesztette ezt a nihilt, a Happy End nem kavar fel bennünket úgy, mint az életmű legjobb darabjai. A filmvégi csavar előre kitalálható. A társadalomkritikai vonal meglehetősen halovány: a különböző audiovizuális formákkal – mobilos videó, biztonsági kamera, YouTube-sztár kölyök ripacskodása – való játék nem tesz hozzá sokat a filmhez, és a túlfinomult nyugati társadalmakról adott látlelet sem nevezhető túl eredetinek. A karakterek kevéssé emlékezetesek: talán csak a nagypolgári lét hazug józanságát elutasító szereplők, a kislány és a nagyapa bírnak valódi mélységgel.
A film utolsó jelenetében a zavart Pierre egy csapat afrikai migráns társaságában jelenik meg anyja eljegyzési partiján. „Ő itt Mohamed, Nigérából érkezett. A lányát és a feleségét élve elégette a Boko Haram” – mutatja be Pierre egyiküket, Anne azonban nem hagyja, hogy folytassa a mondókáját, orbitálisat kever le a fiának. Haneke az utolsó pillanatban idézőjelbe teszi az egész filmet:
a Laurent család jóléti boldogtalansága nevetséges szenvelgés csupán annak fényében, amit ezek az emberek megéltek.
Anne vőlegénye kénytelen-kelletlen asztalhoz ülteti a hívatlan vendégeket: jelképes, ahogy puszta jelenlétükkel megbontják a hófehér, elegáns enteriőr álságos idilljét. Ők valódi (igaz, borzalmasabbnál borzalmasabb) történetekkel rendelkeznek; a sápadt európaiaknak nem maradt más, mint egy látszatélet szánalmas cafatjai.