Az üzenet és a médium közötti kapcsolat jobb megértését célzó, függetlenül, kettős vakteszttel végzett kutatás különféle kommunikációs csatornák kommunikációját vizsgálta.
A tanulmány valódi élethelyzetek szimulálásával készült, a résztvevőket véletlenszerűen csoportokra osztották. A csoport tagjai készítettek előadásokat a reprezentatív mintájú közönségnek: kétféle prezentációs szoftverrel és szoftver nélkül is. Az eredményekből kiderült, hogy a résztvevők a prezentációk alapján hoztak üzleti döntést az előadókról, és a zoomolható felületű szoftverek előnyösen befolyásolták a véleményformálást.
A prezentációs technikákat összehasonlítva jutottak arra a következtetésre, hogy az interaktív előadás és a zoomolható felület emlékezetesebb, magával ragadóbb és a hallhatóság figyelmét jobban lekötő prezentációkat eredményezett. A kutatók zoomolható felületű szoftverre a Prezit, slide-alapúra a Power Pointot használták.
„Mivel a zoomolható felület tulajdonságait alapvetően az oldalirányú mozgás és a zoomolás határozza meg, ezért a kutatás alapján teljes biztonsággal lehet mondani, hogy a tesztalanyok a zoomolható felület, illetve a slide-alapú előadás között hoztak döntést. Nemcsak azt mondhatjuk, hogy a közönség a Prezit preferálta a Power Pointtal szemben, hanem az is kijelenthető, hogy a különbség a zoomolható felület tulajdonságaiban, azaz az oldalirányú mozgás és a zoomolás lehetőségében kereshető” – magyarázzák a kutatók.
„A kutatás segítségével még többet tudhatunk meg a kommunikációpszichológiáról. Az eredmények világosan megmutatják, hogy milyen előnyöket jelent az a fajta vizuális kommunikáció, amelyeket a zoomolható felület, vagyis a Prezi használata tesz lehetővé. Ezáltal valódi kapcsolatot építhetünk a közönségünkkel, és hatékonyan, de mégis élvezetesen tudjuk elmesélni történeteinket” – mondta Árvai Péter, a Prezi társalapító-vezérigazgatója.