Hogyan látod Eger és az egri bor helyét a hazai turizmusban? Min változtatnál?
Egernek óriási szerencséje, hogy egy ennyire gyönyörű barokk kisváros. Híres meseszép borairól és történelméről. Széles körben termel bort, így minden látogatót ki tud szolgálni. Mind hazai, mind nemzetközi turistákat tekintve népszerű városunk, melyet igyekszünk is kihasználni. Amin fontos lenne változtatni, az a közös marketing, mind nemzetközileg, mind itthon. Erre természetesen lesznek törekvéseink, sőt már vannak is. A tempó és a struktúra lehetne sokkal egységesebb, de legalább ezen a téren is tapasztalható haladás, közös gondolkodás.
Édesapád már több mint másfél évtizede bizonyítja, hogy Eger hatalmas potenciálú vörösborokra képes, hiszen az egykor bordói díjnyertes 2000-es évjáratú Cabernet Sauvignon Válogatás még ma is bomba formában van, ráadásul mivel országos szinten tanulási folyamatban vagyunk, egyre fontosabb ez a téma. Te a pincészetnél ma hogy látod ezt a folyamatot, mit tanultál belőle?
Éveken át aggasztott a gondolat, hogy nagy cipőbe kell belenőnöm. Mostanra érzem, hogy ez sikerülni fog, sőt bízom benne, hogy mind szakmai, mind céges szempontból túl tudom nőni a mestert.
Ami a bort illeti, a Vincze-borok híresek arról, hogy sokáig maradnak hibátlanok, rengeteg pozitív visszajelzést kapunk ezzel kapcsolatban a szakmabeliektől, kiváló példát hoztál fel a cabernet sauvignonnal, de mondhatjuk még a 2012-es díjnyertes bikavérünket is, ami még mindig nagyon fiatal, évei vannak hátra, míg eléri a csúcsot és évtizedei, míg bármilyen jelét is mutatná az öregedésnek. Ezt a sajátos stílust a talaj ásványosságának a szőlő kiemelkedő minőségének, valamint édesapám kiváló szakértelmének, és „megszállottságának” köszönhetjük.