A Tesla Motors a cyberbiztonságra legjobban ügyelő autógyártók egyike, sok honlaphoz hasonlóan a cégnek is van a hibák bejelentéséért a felhasználót anyagilag honoráló programja (bug bounty program), de az autók szoftvere ennek ellenére sem hibamentes.
A kínai Tencent techcég kutatói több támadható pontot találtak a szoftveren. Távolról tudták irányítani a központi kijelzőt, a fékrendszert, az ajtózárat és a napfénytetőt. Ráadásul a jármű – speciális komputerei közti kommunikációt biztosító – területi irányító hálózatához (controller area network, CAN) is hozzáfértek.
„A Tesla Model S különféle változatainak ellenőriztük a támadási vektorait. Úgy tűnik, más modellek érintettek” – nyilatkozták a Tencent Biztonsági Labor szakemberei.
Bemutató videót vettek fel a parkolás és vezetés közben egyaránt kivitelezhető támadásról: laptopról nyitották ki a leparkolt autó napfénytetejét, aktiválták a kormányt, elmozdították a vezetőülést, kontrollálták a műszerfalat és a központi kijelzőt, hatástalanították a zárakat.
A második bemutatón parkolóban, lassú vezetés közben hackelték meg a járművet: bekapcsolták az ablaktörlőt, kinyitották a csomagtartót, elhajlították a visszapillantó tükröt. Mindezeknél azonban veszélyesebb, hogy 20 kilométerről fékezésre kényszerítették az autót.