Gál Péter az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának szőlő-, bor- pálinka albizottságának ülésén elmondta: a magyar borkivitel a múlt évben értékben mintegy 2 millió euróval (mintegy 600 millió forinttal) nőtt, és elérte a 73,1 millió eurót (mintegy 22 milliárd forintot). Az export mennyisége azonos volt a 2014-essel, meghaladta a 600 ezer hektolitert. Így a magyar bor literenkénti átlagára a múlt évben emelkedett. Akkori számításaink szerint ez azt jelentette, hogy az exportált magyar bor literenkénti ára 1,2 euró körül van, ami 360-380 forintos literenkénti átlagárat jelent.
Korábban beszámoltunk arról, hogy Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. vezérigazgatója szerint 2015-ben közel 650 ezer hektoliter bort exportált Magyarország, ami 77 millió euró bevételt hozott az ágazatnak, ami literenként 1,19 eurós árat takar, ami 310 forintos euró árfolyammal számolva 369 forintos literárat jelent. Fontos, hogy a kivitel 60 százaléka hordós, folyó bor volt, és a palackozott termékek az export 40 százalékát képezték csak. A palackozott borok 81 százaléka fehérbor volt.
Az Auchan célja a borexport támogatása
Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a nemzetközi rendezvényen mintegy 500 féle bor kóstolására nyílik lehetőség. Kiemelte: a borszalon célja többek között a különböző országok széles borkínálatának bemutatása, a termelők és a beszerzők világának egymáshoz közelítése, „és szeretnénk elérni, hogy az Auchan minden országban támogassa a borok exportját” – mondta a vezérigazgató.
A borkóstolóra Magyarország mellett a többi között Franciaországból, Spanyolországból, Olaszországból, Chiléből, Argentínából, Új-Zélandról és az Egyesült Államokból érkeztek borászatok. Magyarországot a Bock, a Disznókő, a Feind, a Hilltop, a Mészáros, az Ostoros, a Pajzos-Megyer, a Tokaj Kereskedőház és a Varga pincészet képviseli.